Monday, March 29, 2010

Siti Jantung Hatiku

Terlebih dahulu aku nak menjelaskan tentang entri date aku haritu, ia adalah rekaan semata mata. Part aku masuk PLKN je betul, yang lain temberang gadang. hehe.

Harini aku nak cerita tentang artis Malaysia yang paling aku minat dari kecik lagi. Kalau korang benci tak suka kat dia aku tak kisah, tapi jangan nak kutuk2 dia kat sini. Deal?

Lepas aku baca blogger Solehah dan blogger Jalak bercerita tentang minat mereka kepada artis tersebut suatu ketika dahulu, aku pun tertarik untuk bercerita tentang dia.

Siapakah dia?

DATO' SITI NURHALIZA

Aku pun tak tahu macam mana aku terminat Tok Ti ni, nak cakap aku tengok bintang RTM memang taklah, baik tengok Dragonball, Tomatoman, Sailoormoon lagi best. Aku rasa influence terbesar adalah dari Cik Puan Besar kot. Kalau ada ape2 show kat TV dan Siti perform baru dia nak tonton, kalau yang baik semua Siti, kalau yang paling merdu pun Siti, orang lain takda dah. Kalau rancangan tu takda Siti memang hilang seri. hehe.
Ini sebahagian kaset, banyak lagi tapi tak tahu taruk mana.

Dulu dulu pakai keset, sekarang dah CD. Masa aku kecik, selain dari Siti punya kaset, aku hanya ada kaset Raihan dengan Senario je. Kalau sekarang CD yang ada Siti punya je, artis lain jangan haraplah. Keluar je album baru, adalah Cik Puan Besar kat Speedy belek belek CD Siti.

Ini antara CD. Ada lagi merata rata dalam kereta, bilik...

Nak cakap kami sekeluarga minat tak bersebab tak jugak. Tengok je lah suara dia powerful macam mana. Kalau korang tak minat dia pun, kenyataan tu tak boleh nak tukar. Paling last aku paling puas hati tengok dia bawak Lagu Untukmu dengan Lan time opening Juara Lagu haritu. Memang terbaik wok!

Zaman adik beradik kami muda2, zaman2 sekolah, zaman2 kad raya, Siti pun kasi!

Pakaian dia pun taklah terdedah macam artis tutttttt dan tutttttt (bukan nama sebenar). Aku bukan lah cakap aku baik sangat tak suka tengok terdedah terdedah ni, tapi kalau aku nak jadikan seseorang sebagai Isteri suatu hari nanti mesti lah aku nak yang elok elok punya perempuan kan. Pakaian tu mencerminkan personaliti dalaman seseorang tu jugak. Kalau setakat nak dedahkan kulit belakang kau yang berdaki atau separuh lurah dendam kau yang kecik tu tak payahlah ok.

Tak ke ayu ni kawan kawan?

Tapi aku ada pengakuan. Aku tak pernah beli tiket mana mana konsert Siti lagi. Aku pernah tengok dia live depan mata pun time Opening Sukan Komanwel 1998. Dah berapa  belas tahun tu? Cik Puan Besar, SyidaDida dengan Ira penahlah tengok dia Live time Olay punya Private Showcase apetah haritu. Aku dengan Bossumo tak boleh pergi sebab takda ticket ke atau untuk perempuan saje, aku pun tak ingat. So lepasni kalau ade konsert dia besar besar, gerenti aku pergi. Sape nak follow?

aku rasa ni lah gamba dia time Sukan Komanwel 1998 tu...

Last sekali, aku nak pesan sikit ahhh... sape nak kutuk2 dia selendang separuh free hair separuh  ke, pipi tembam ke, cover cun ke, kawin sebab duit ke, Aku cuma nak korang sahut cabaran aku. Tulis 10 nama artis yang korang rasa lagi bagus dari Siti dan kenapa korang cakap macamtu. Mampu? Nak lagi susah dari segi personaliti dan peribadi. 

Kalau rasa tak mampu, terimalah kenyataan yang kita semua punyai kelemahan dan  kekurangan. Jangan pandang yang buruk pada diri seseorang tu lebih2 sangat, lihat jugak kebaikan dia ok!


Oh ye, jeling2 kat sidebar tu, blog ni dah ada fanpage. Sudi sudikanlah diri jadi fan okeh! Senang sikit lepasni nak plan ape2 ngan korang :)

31 comments:

shazruls said...

cewah...aku pon minat gak,tp xda larr fanatik sgt

Kapten said...

aku tengok LIVE MASA DIA SANDING
dia sanding tempat keje aku
ngeee

YobSumo said...

sharuls,
aku pun takdelah fanatik gila gila. tapi aku peminat setia ahh. haha.


Kapten,
oooohhh. yelah kau kerja KLCC kan. best2.

wong ah ian said...

haiceh name dah ganas YobSUMO..tapi minat siti la pulak haha..tp xpe ko minatla cmane pon sbb aku sejak siti kawin ni aku kurang sket minat ke dia hihihi..

sI tEDI said...

aku x minat!

Jard The Great said...

waaaaaaaaaaa....... mmg peminat hardcore ar ko neh.. ehehe

.::WaNiE::. said...

tak minat, tak benci

obviously dia semakin cantik lepas kawen :)

YobSumo said...

Ian,
haha. ramai kot minat dia. kau rasa peluang kau terlepas ke sbb tu kurang minat? hehe.


Si Tedi,
tetttttttttt.


Jard the Great,
mana ade. besa2 je. tapi takdalah tak minat. minat jugak... eh kau paham ke ape aku tulis? haha.


Wanie,
hehe. itu yang kita mahukan.

nadirah_nor said...

pergh!!
ini minat betul ni yob
menangis dato' siti bila tau ^^

izzahfarhana said...

hahahha slalu menafikan minat siti,tp kalo tgk pencapaian dia mmg kagum la

Ajwin Ajeera said...

sy minat siti jugak!!

Solehah said...

tu dia..bila big fan bersuara..haha..
sepuluh terbaik
1)raihan
2)inteam
3)unic
4)hijjaz
5)firdaus

5 dah ah..hehe

YobSumo said...

nadirah_nor,
kalau lah dia baca blog ni ;)


izzahfarhana,
belambak orang macam tu. hehe. tapi takpa, sorok2 pun bolleee...


Ajwin Ajeera,
adekah kita berjodoh? ehem! teetttttt.


Solehah,
hang tak aci na! tu nasyid buleh la!

peja said...

sy minat siti payung...kehkehkeh

iyllienaz said...

yeay..aku pon suke gak..dpt tgok live time konsert FT ngan aizat tu..wey2, abes je aku nye sem trus g dangdut jom..lepas tu aku da blk jb dah..mmg xjmpe laa nanti..

addictedtoeleven said...

saya sukaaaa sgt 1st lagu dia.

"betapa ku cinta padamu~~ katakanlah~~ kau cinta padaku~~"

oh ter off key!

Aus MeLankoLik said...

Yela aku ngaku , siti terbaik . hahahak .

siv said...

peh gila lah.
hahaha

syaf said...

cis kaw same jerk ngan housemate aku...
gile fanatik ngan tot ti...

helena's said...

saya minat fernando torres!haha

YobSumo said...

peja,
saya minat siti sipir.


Aus,
huahahaha.


siv,
part mana yang gila ni...


syaf:
ye ke. haha.


halena,
maaf ini bukan topic bola. lari topic tolak markah. haha!

h a n i e said...

pehh..gile ahk...
mcm artis dh lu ni..
ade fanpage..

minta signnnnn :P

Liliyuli said...

minat jugak ngan tok ti ni..hehehe.
dia cantik sangat..

♠ayuzdeathwish♠ said...

ape ni beb?
peminat siti ke?

farenova said...

hi yob, lama akak tak dtg, akak sukelah gambar ct yg black n white tu, mcm audrey hepburn ala2. hehehe

betul2 kita jgn cari kelemahan org lain..tak baik tuk kesihatan

-C.Gad!s- said...

yob..

ko dah buat fan club yer?gile hebat ko! cis!jeles jap aku..hahaha

-C.Gad!s- said...

yob..

ko dah buat fan club yer?gile hebat ko! cis!jeles jap aku..hahaha

YobSumo said...

hanie,
nak sign bahagian mana cik? buntut? hehe.


Liliyuli,
give me 5 baybeh!


farenova,
hehe tulah sebab saya letak gamba tu 1st skali.


C.gadis: haha besa2 je...

violet VC said...

minat siti jugak..yezzzaa...


if beli tiket knsert siti, mau mintak kirim en yob blnje eh...hehe =p

Coreybkrq said...

yob.. ko dah buat fan club yer?gile hebat ko! cis!jeles jap aku..hahaha

Angela Greenwood said...

hi yob, lama akak tak dtg, akak sukelah gambar ct yg black n white tu, mcm audrey hepburn ala2. hehehe betul2 kita jgn cari kelemahan org lain..tak baik tuk kesihatan