Saturday, March 6, 2010

Kisah kapel - mahu continue?

Entri lepas adalah entri pertama yang saya betul betul tulis tentang diri saya. Ye tentang saya, bukan keluarga saya, bukan kawan2 saya mahupun tentang pemanasan global. Saya memang jenis tanggung-sendiri-semua-beban punya orang. Kawan rapat pelok pelok saya pun belum tentu saya akan cerita masalah peribadi, keluarga lagilah.

Membaca komen dalam entri yang lepas membuatkan saya rasa tak tentu hala melihat reaksi pembaca tentang diri sebenar saya. Sungguh saya tak tipu. Ada pulak blogger yang terus call, mungkin mahu membincangkan isu ini. MUNGKIN. Saya sengaja tak angkat, sorry ye, saya segan kalau betul itu niat anda. Tapi kalau sms, saya reply :)

komen iyllienaz ini sangat kena dengan alasan untuk masa kini.

Sebenarnya isu kapel cintan cintun ni tak besar mana pun. Tapi saya ada beberapa sebab kenapa benda itu terjadi. Sebab yang mungkin, sebilangan antara anda saja alami. 

Saya tak rasa hidup single itu suatu masalah, tapi ada kekosongan di situ apabila melihat orang keliling anda bercintan cintuan. Saya pun masih muda, tak cukup umur lagi mahu mengundi memilih kerajaan untuk negara Malaysia.

Paling membuat saya tersentuh tentang isu kapeling ini adalah apabila tempoh hari saya berlepaking bersama teman2 high school saya di Sunway Pyramid. Sedang syiok2 makan kek pisang pakcik Kenny, isu kapel muncul. 

tetiba satu ayat keluar,

"kita dah ___ (merujuk pada umur kami yang masih muda, hehe) lah wei! takkan kau tak nak rasa langsung, at least rasa macam mana itu kapel! tak kisah lah kau nak cintan cintun monyet2 ke apeke, tapi rasalah!"

saya diamkan saja kerana pada masa itu, ada member lagi seorang yg juga tak pernah kapel, biar dia main perang2 dengan pengeluar ayat.

si tak berapa nak berkapel - si banyak pengalaman berkapel

Tapi sungguh saya terfikir ayat budak itu hingga ke hari ini.

Sebenarnya saya taknak jadi tukang blog yang boring menulis kisah cintan cintunnya setiap hari di sini. Orang yang baca pun boring. 
Tapi, kalau saya menulis entri selepas ini, keadaan2 yang membawa pada keadaan saya sekarang "yang tak pernah kapel" ni. Agak2 korang rasa muak tak?

Kalau tak muak saya tulis, kalau muak saya akan delete entri2 tak tentu hala saya ini.

Mungkin kau dan aku sama kan.

23 comments:

oranglidi said...

pergh. sampai perang2 ni. mcm best member2 lu.

yg pnting follow your heart brader.

{lumut} said...

sebab kau belum bersedia utk satu komitmen..

aku pernah kapel sekali je yg betul2 seris nak mati mak bapak sume dah tau..tgu ari je nak diijab kan.haha..

7 years beb....

at the end musnah jugak krn godaan pompuan jalang....aku cube nak memafkan pompuan tuh.tp aku manusia byk kekurangan.....bkn x nak memaafkan.tp susah.

kau nak tau....em 6 bulan dah berlalu...hati aku masih x terbukak utk bercinta lagi..sebab ape?

sebab aku takut komitmen yang aku bg nnt musnahkan hati aku lg sekali.dats a shit.

oranglidi said...

apahal lumut ni? rilek2...

oranglidi said...

sebabtu aritu aku duk canang-canang..

JOM JOIN LONELY RENJER CLUB. KEH3.

enuLwanie said...

hehehe..
nak kate pengalaman bercinta byk tu xde la sgt.
tp boleh kate tau gak la perangai laki ni cmne.

x heran la klu yg single ni merasa kekosongan dlm ati dia.
mcm aku.
mungkin disebabkan slalu ke hulu hilir dgn org yg berkapel.
so ckit sbyk akan rs "hmm..bestnye ada kapel.boleh manja2".

tapi bila pk lagi, baik sorg2. xpyh pening2 nk pk dia merajuk, kena pujuk.
yg penting,my world is my world!

Wanie-san said...

hahahha bagus seh kamu yob!!
Sbnrnye byk keburukan bercinta...Serius!tak tipu..ak rasa..bile ko dah keje...dah boleh komitment baru ko cri cinta..xpa..pppuan ramai dari lelaki..tp cari la ppuan yg baek di luar n dlm..jgn nilai dengan mata..tp nilai dengan mata hati...

YobSumo said...

oranglidi,

ya2, follow my heart kan. tapi kalau nak masuk LONELY RENJER CLUB tu dah mcm pathetic gila je... hahahahaha. tukar lah nama

LONELY BUT HAPPY RENJER CLUB. sedap sikit.

takpun ME HAVE FREEDOM, U HAVE KAPEL. FAIR AND SQUARE CLUB.



{lumut},

aku takut jugak ada dekat situasi kau. Member aku yang baru berapa bulan kapel pastu clash pun boleh hidup huru hara inikan 7 years.

takpa ye mut, ade hikmah disebalik kejadian. mungking lu berjodoh dengan dato2 ke tan sri ke... hahahahhahahaha. kaya kau mut ;)

Aujinz said...

takde hal lah Yob..

Yob pun masih muda..hensem, tinggi, kacak dan femes..

kalau Yob tak cari, mesti ade gak yang cari Yob nanti...kalau tak sekarang, nanti nanti..jgn ade desperate feeling tue..

janji...jangan Poyo!
Sengal..takpe..hua hua hua

YobSumo said...

enulwanie,

sama dengan aku, teringin nak manja2 :P

yg penting,"my world is my world!" itu ayat ikhlas atau ayat penyedap hati yg single? takpa aku selalu tanya kat diri aku jugak soalan itu :)



Wanie-san,

tapi manusia lebih tertarik dengan yang luar bukan? dalam hanya bokeh tahu kalau kitaa bersahabat lama dengan dia, tapi itu masalah aku. mungkin next entri aku cerita.

kalau dah keje baru senang nak belanja aweks kan, sekarang jalan2 pun naik lrt, nak dating2 pulang. not cool.



Aujinz,

Yup aku tak desperate, so aku nak buang desperate feeling tu. wehhh aku mmg poyo mcm ikan puyus.

enuLwanie said...

"my world is my world tu hanya penyedap".

kang org kate desperate plak!

klu bosan sgt, aku kol sume org.

iyllienaz said...

yob..dun take it serious..sbb betul kata lumut tu..if ko bercinta bagai nk rak, n then, pompuan tu bukan jodoh ko, mmg sesak la maknanya..akan buat hati sendiri sengsara..nanti effect smua pelajaran ko..cinta ke mana, blaja pon hancur(ckp melalui pengalaman)..sbb tu aku ckp couple xde kepentingan now ni..better abeskan belajar n fikir masa depan..

dan betul jugak kata wanie-san..perempuan ramai dari lelaki..so xperlu takut klo ko dah kerja nanti baru nak cari gf..

Mimie.Candy Cane said...

jgn pernah pikir ape org nak cakap pasal kapel..tepuk dada tanye hati...

♥Huda Luna™ said...

ko relax sudah

nnt dtg la cinta ko tu..
xpyh nk kapel hnya krn org lain ada kapel..

nnt kesian awek ko tu..


mn tau ko kenal puteri raja ke
then trus kawen


huhuhu

oi..
ko nk rs kne lempang ngn aku ke ha?
ciss!

sharamli said...

lumut..jangka masa xmenjamin apa2 kadang2..kapel la seratus ta0n p0n kal0 bukan j0d0h xkemana jugak (pergh..seratus ta0n tu)

mungkin la semua 0rg ada perasaan teringin nak RASA kan...sape xde tu tipu la kan..
tapi xrugi p0n kal0 xRASA...

Aus MeLankoLik said...

hahahak,,
yob jgnwat ceritera cinta...
kang aku terpaut kat kau kang...
hahahak..

ahleng ariKen said...

rileks je..nanti sampai masa kawen la...tak best pun rasanya ada komitmen2 mcm tu di usia muda ni..muda-mudi skarang pun kalo kapel je mesti nak kne menhampiri zina..baik elak awal2..ahaks ahaks

addictedtoeleven said...

bwahaha,, ade sambungan woo!!
:Ya Allah berikanlah Yob pasangan yang berhati baik sepadan dengannya..: amin.

Lia3003 said...

erm, betul gak kat si pemberi komen ellinaz9sori salah eja)...erm, sometimes boring kapel, lagi kalau dah betahun, macam xde perasaan dah.. then, saya sokong n3 yang tulis sal kapel2 setiap hari agak bosan, n3 'yang tak pernah kapel' xpernah pulak saya baca2..hehe..whatever it is, lets time determine..if dah smpi seru, kawin je..tak payah kapel O,o

hisham said...

salam bro..sori lame x jnguk blog lu...sori...tk cre

peja said...

10 minit gak aku fikir nk komen pe...

tp aku rasa...

xperlu sgt nk komen...
masing2 ada akal fikir...

fikir la sdiri buruk baik kapel...

bagi aku,ni hal kecil je.
kalo ada,ada la..xde,xdela
xkesah sgt..


oppss..terkomen..haha

Jard The Great said...

hehehe.. nnt bila cinta dtg.. jgn nak menolaknya plak ye yob..

.millalara. said...

yob ohh..

biarkan chenta itu dtg tanpa dipaksa.. bukan sbb kwn2 lain duk tayang kapel,, kita rasa tergugat dan rasa tak laku or watsoeva.. biar rasa betul2 dah bersedia, dan betul2 berchenta bukan untuk suka2 tapi utk masa depan yg nyata: kahwin.

rasanya, kalau kita memberi kasih syg, kita akan terima balik rasa kasih dan syg tu kan. jadi, chentailah famili, kwn2, alam sekitar, hewan, dan chenta kpd food juga berbaloi2 ohhh :)

avid gunner said...

cukup la kisah kapel2 ni. aku sikit lagi nak tutup blog bila tengok ramai sgt buat cerita novel cinta