Saturday, January 2, 2010

Tanggung jawab

Baru aku tahu letihnya pegang tanggungjawab besar. Baru beberapa bulan hidup bertanggungjawab dah huru hara. Makan terlebih kenyang sebab tension. Mandi basah kuyup sebab berfikir sampai lupa lap kepala. Tidur terlebih lena sebab musim takda nyamuk.

Aku dapat anak lelaki. Berat 3.4 kg.





Eh silap.

Tanggungjawab tu lambat lagi. 8 tahun lagi mungkin.


Teamwork sangat penting. Kalau kita nak buat benda dengan gembira, kita mesti berada dalam team yang kita suka. Tapi kalau tak suka buat buat suka. Hipokiut tu penting. Kena adapt je selagi boleh.

Kalau yang assist kita perempuan, kadang2 leceh, kadang2 bagus.

Perempuan yang remeh temeh tu yang dia pentingkan.

Perempuan jangan dipandang rendah, kerja2 lelaki pun dia boleh buat.

Perempuan senang sangat terpengaruh, padahal hearsay je. rumor rumor.

Perempuan buat kerja mesti sempurna. tip top.

Seimbangkan.

Lelaki? lebih kurang je. Saling melengkapi.


Sat lagi ke esok ke minggu depan ke aku buat lawatan sambil makan kacang kat blog korang eh. Kalau kacang habis, aku cabut uban bulu ketiak ok jugak kan. Uban aku kaler blond incase u dunno.

Ada yang bergossip pasal aku tak? best ni.
Buat lah cerita aku skandal baru Yuna. 1st time tgk dia live kat RTW9. Tergoda pulak. Dah lama aku nak tengok minah ni live dah especially bila terlepas kat Bali 13, Shah Alam haritu.


Next next week nak mid sem exam. Rasa macam nak hijrah ke University of Uganda larikan diri. Adakah ini entri cukup syarat 1 update untuk bulan 1? Entahlah. Nanti bulan 2, 2 entri, ok gak kan.

ALL THE BEST buat student MSU lain.
Sape je student MSU yang aku penah jumpa time blogwalking heh. Ada ada...
Pharmacy = Akmar Anuar, Sepet (ex-MSU) Biomedical = Azza Suzi



secretary. treasurer. vice president. chief of bureau. 

Semoga 2010 ini tahun yang di rahmati buat kita semua :)

43 comments:

siggplus said...

selamat tahun baru bro

YobSumo said...

selamat tahun baru jugak wei!

iyllienaz said...

akmar anuar ex schoolmate aku..haha..=)

happy 2010!!
semoga hari yg mendatang memberi lebih kebahagiaan..

Wanie-san said...

hahaha muncul juga hang ye yob!
tanggung jawab yg di amanah kan tu patot dlaksanakan dgn sebaek mungkin!

selamat tahun baru..de mase kite jmpe..gud luck 4 ur exam..=]

GhOsToNe said...

hahaha..

ingtkan betoi2 lew dapat anak td!

hehehe

Best Of Me 321 said...

hapy new year

Edriena Hazelina said...

cheh! ingat kan tadi betul2 la dapat anak. hehe..

suke lak statement sal pompuan tu. sebab sume betul!

penaberkala said...

hepi new year bro
jawatan apa ko pegang? mpp eh?

selamat menjalankan tugas dan good luck utk mid-term exam

puspawarna said...

hehehe....
kalo ko lari pegi uganda pon..
kat citu pon der mid term jgak...
huhu...

selamat taun baru...

Koyuki said...

selamat tahun baru yob
comey nye..team kau ke tu?nampak sunggguh wonderpets sekali

ekin said...

epi new year :)

hope yg terbaik utk ko n study rajen2 ye

cik EPAL said...

happy new year bro ;)

Aujinz said...

Yeppi Niu Yeh Yob..!

Si budak Aboi said...

hahahha btw epy nu year yob sumo !

Kuwe said...

musim musim mid sem nih. ko patut gantung laptop pc ko dulu. Amek berkat orang kata. kihkih.

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

camat thn baru n tahniah tuk ko sbb pertama kali dalam thn baru ni dapat klepet aku~
wakakakaa~

hBz said...

sana sini yuna.. dimana tiz zaqyah?

dilot said...

ko kene support yuna ni utk ajl

YobSumo said...

iylienaz: Oh ye ke. gang2 budak sekolah pandai2 kan. haha. Semoga kamu juga temui kebahagian ya tahun ni!


Wanie san: yeh. nnt kita jumpa. mesti. selamat tahun baru juga ya!


Ghostone: aku nak jadi anak ikan boleh tak? hahaha.


BOM 321: kamu juga!


Edriena: hehe ye ke. itu based on my observation je. betul tak betul tu subjective, korang lah nilaikan :)


penaberkala: tak le, aku tak suka politik U. president club :)


puspawarna: mana kau tahu? kau belajar sana eh?


Koyuki: comel kan? aku sayang kat dorang, dorang team buat aku senyum ;)

YobSumo said...

ekin: same goes to u =D


cik epal: new year too!


Aujinz: sama sama!


Si Budak Aboi: kamu juga ya aboi!


Kuwe: dah lama aku gantung weh. nnt aku gantung balik ikut ajaran kau.


ayu: kelepet tu kelentong ke? atau sejenis kerepek? jelaskan pada aku.


hBZ: TIz? aku nak Nur Amina je wei.


dilot: tulah dah la AJL sehari sebelum exam aku. kalau tak aku dah serang stadium ahh.

avid gunner said...

dasyatnya MSU ada midterm exam..pakai sistem american apa?

Mr.Chenta said...

haha
yuna suara merdu ok ! =D

peguam tu
wahahahahaha

eh
aku pun mcm yuna gak
ada lagu sendiri
wakakaka

Mimie.Candy Cane said...

selamat tahun baru wehh...rindu nk tgk ko update slalu mcm dulu..

abe long said...

slamat tahun baru bro

lame tidak kelihatan entri2 mu

saypOOL rafhtello said...

ko g rtw 9 jugak ke..yuna boring...haha..

azzaliena suziantie said...

weh.gud luck..hahahahaha

exam exam exam
exam dtg jeh ak dah mule malas doe..
muahahha

jen - jen punye cite said...

lame x singgah blog yob!!!!haha

cikmemy said...

pompuan bukan remeh temeh.tapi teliti sebab malas nk wat keje 2 kali.hehehe.

epi new year!

YobSumo said...

avid gunner: hah, aku tak tahu pulak sistem apa dia pakai. yang pasti aku tak suka exam!!!


MrChenta: kau ada lagu? bak dengar sikit.


Mimie: aku rindu kau jugak. Eh takleh lebih2 nnt Norzaidi marah. hahahha.


abe long: selamat tahun baru pinky boy! hahahhaha. entri aku menyorok.


saypool: ahhh kau tak mendalami! best gila siyal!


azza: jom fail bersama? jgn jgn.


jen: aku lama tak singgah blog kau an. busy lah, Najib calling2. nnt aku lawat ar.


cikmemy: ye ke cikmemey? apa apa lah ;P

shakinah said...

aku perempuan.
yang buat kerja janji-cukup-syarat.
haha

Precious said...

Selamat Tahun Baru ya. Masih baru kan?

H.A.N.I.E said...

owh.
ade update rupanya.
dh hampir terlupa link lu.


haahahahah~..
amecam..cukup la kejam sket2 statement tu kan..

selamat tahun x berapa nk baru ;P

cinta lea ixora said...

university uganda..? hahaha.... leh gak tu... nk ikot gak.. ;p

Jard The Great said...

si model spender.. gue akhirnya da jd polower...

Nazz said...

Aku suka.. aku suka blog ni... aku follow...

balqissy said...

waah~ dah berangan nak ade anak. haha

comel. comey.

YobSumo said...

shax: iye ke? hahaha. takpa bulu kaki sama hitam, jantung lain lain.


Precious: kamu juga :)


Hanie: cukup kejam. aku nak repot dekat polis.


cintaleaexora: tapi kena kaler kulit dengan minyak moto dulu. sanggupkah?


Jard: hahahhaha. cis lah cis lah! nak cis kek jard!


Nazz: terima kasih ;)


balqissy: hehe angan2 je. mintak2 anak comel. ada ke anak tak comel? takda takda.

nadirah_nor said...

happy new year yob!!
ko mnghilang..
rndoo doe..
ukh x rndu tulisan ko yg cm mnx pnyepak uh..
=p

kawie2020 said...

tanniah.... semoga murah rezeki...

seKut taWar said...

nak ucap slamat gak!

hepi nu yer~(>.<)~

oranglidi said...

comel anak beranak lu. hehe.

slamat tahun baru! semuga hensem sokmo

chirol said...

selamat tahun baru gak

YobSumo said...

nadirahnor: eleh, kalau rindu kat je rindu, tak usahlah nak cover2 hahahahaha!


kawie2020: kau jugak bro!


sekut tawar: hepi new year!


orang lidi: hehehhe comel kan.


chirol: tahun baru!