Monday, December 14, 2009

RONGGENG ICE SKATING

Bila lama tak berkumpul dengan orang2 yang pernah terkurung 1 tahun lebih bersama sama, sekali dapat jumpa dengan semua, GUMBIRA betul rasanya. Setiap cuti semester IPTA memang kami akan berjumpa cuma lately ni selalu tak cukup 7 orang. But finally Sabtu haritu semua ada, Seronok wok!


Kami hanya perlu perot buncit dan janggut putih untuk lebih menjiwai Santa.
 


Mereka ni semua gang 4th Floor Blok C1, Matrikulasi Melaka. Sekarang dorang dah belajar kat IPTA merata seluruh Malaysia. Aku sorang je tercampak pegi IPTS. So nak taknak, terpaksalah keluar time IPTA cuti. huh.

So kalini kami buat benda yang tak pernah buat.

ICE SKATING!

Alan dah pernah main sebenarnya, aku pulak waktu kecik darjah 3 kot time muka tgh inesen lagi.


Gadis yang memegang tanganku itu sepupu,Kak Shima. Skrng dah jd mak orang. Dia power woooo.
Sila tengok aksi menarik bulatan merah. Gelakkan ramai2!


So daripada kami bertujuh, 5 memang tahu main roller blade, so dengan agak cepat mereka dapat master ber Ice Skating. On the other hand, aku dengan Wazir totally ZERO, so kami lah pemegang setia dinding tempat Ice Skate itu. Pada mulanya sahaja ya. Jangan underestimate usaha kami! Semangat agogo ni.


Wazir - Alan - IM

Dan apabila aku sudah mula master, aku menunjukkan lagak skating dengan kawalan ekspresi muka supaya tidak kelihatan gelabah dan tanpa memegang apa2. Hasilnya GEDEBUNG 3X seperti nangka wangi. Tidak cukup dengan itu, aku merasa seperti mengalami gegaran bahagian bontot. Maka terpaksa mengambil keputusan berpuasa dangdut selama 1 bulan. Haish! Mungkin juga urat kentut aku telah putus kerna aku masih tidak kentut dari semalam. Adakah ini kecacatan selamanya?! oh tidak.


Yob buat peace bajet comel lebih - IM ambik kesempatan - Hakim sedang tolong ajar seimbangkan perot

Bukan aku sorang je jatuh bangun jatuh bangun. Yang lain juga. Purata jatuhan bagi setiap pemain adalah 2x setiap sorang. Siap darah darah lagi. Disertai package tolak menolak sesama sendiri, sesi melatah APACOT MAK KAU, sedikit carutan sini dan sana dan sebagainya. Fulamet betol! Tapi bak kata Alan, mana datangnya thrill main Ice Skating kalau tak jatuh ye tak? Sejuk dan lembab bontot aku, itulah "thrill" yang dimaksudkan.


Hakim - IM - Shawol - Yob - Zaini

Terima kasih kepada Nuffnang sekali lagi kerana Sunway Ice Skate ini juga adalah sebahagian Hadiah Project Alpha haritu. Bloggers lain, aku bukan taknak ajak kamu semua, mungkin lain kali. Mana tahu ada Project Beta pulak nnt, boleh aku cuba nasib. hehe. Tapi kalau korang menang apa2 jgn lupa ajak aku ya!  ;p


Biar ada gamba begini sehingga nnt + bini + anak + bini ke2 + bini ke3 + bini ke4 + skandal. 
Boleh rakan rakan? Kena beli frame besar pulak lepasni. huh.


kami semua single lagi. mahu petik yang mana? (soalan untuk para gadis sahaja)

52 comments:

iyllienaz said...

wey..ko g ice skating xajak aku..merajok 30hari 30mlm xdtg blog ko..

ijau said...

patutla baru ni terasa gegaran kat cni...

ad nangka wangi jatuh.,..

;)

fhad said...

weh ko menang ape kat nuffnang? cisss

~0~ said...

best siot....

~AmyLiana8886~ said...

giler best men ice skating..tp xpandai la..

Si budak Aboi said...

peace bro !

Koyuki said...

wey
ice skating
seksi
haha~

sI tEDI said...

aku x pernah try.. tak terfikti nak menery..

aku takut bedebub je aku nanti macam nangka busuk!

[z@ck] said...

ada yg single lagi?
bak num phone kat ak..
ahahaha

░♥si lampu neon♥░ said...

weh best ke?? alamak rase naktry plak ;) huhuuhu tak ajak aku!

ahleng ariKen said...

nampak mcm best...tp aku sumpa x pnah try..kompom tersungkur sambil terpusing haha

sharamli said...

per0t p0n kena seimbangkan ke..

Cik Dila said...

jatuh bangun semula..itu kena dijadikan prinsip idop tu..ehe

hisham said...

bro..kire ko leh lah berskating..hehe..aku jejakkan kaki kt situ pn xprnah...caiyok2..hehe

Cik Cookie said...

takut sehhh

hans said...

wah,aku xpenah wat benda ni
teringin nak wat tapi member2 aku xnak cuba
kang ku jatuh sorang2 saper nak angkat?
aku dah lah berat
hahahaha

Wanie-san said...

hahaha..
best woo dpt main ic eskating free..
=]

ween said...

bergegar sunway pyramid hari tu masa kau jatuh, yob. huu ;p

YobSumo said...

iyllienaz: erk... jangan lah gitu.


ijau: huish dasyat kamu kenakan aku. cis!


fhad: Project Alpha Blog Entry:)


~0~: tahu takpa.


AmyLiana: haha, takpa dengan sedikit keberaniaan dan usaha, pasti boleh berpusing pusing 360darjah.


Aboi: peace peace!


Koyuki: hehe ramai perempuan seksi pusing pusing woooo!


si tedi: itu yang best wooo!


zack: haha semua single. pilih je.

YobSumo said...

lampuneon: try lah, gerenti tak menyesal. tapi muka kena tembok lah, jatuh gedebuk.


ahleng: dari pemerhatian aku, kau main ice skate sambil terbang2 je oh! terel terel.


sharamli: ha'ah lah penting tu, air banyak dalam perot.


Cik Dila: betol betol betol.


hisyam: boleh tu boleh tapi tak power lah.


CikCookie: belum main takut, dah main best.


hans: ye betul, aku jatuh 3x semua member aku tolong angkat, kalau aku sendiri mmg tak terangkat lah.


Wanie_san: seronok seronok!

miss izan said...

aku tak pernah maen lansung.gamaknye cium lantai ais je la kalau aku pi maen. tak pon vuntut beku kesujukan sebab asik terlentang ke belakang saja. kah3~

p/s:aku nak petik jari je boleh tak? ;P

Vee Violet said...

Hello...
bestnye... lama tak main ice skating *walaupun tak pandai nak jugak main* .... =)

phikool said...

haha..ok2 ak nak petik bju hitam tu..haha

ice skating?..ak asyik jtuh je sakit pungkoq tau! huhuhu

i'msosupernotcool said...

i never do iceskating lol..
t la g sunway..
haha

farenova said...

hahhahahah kelakar2..memang lawak benorlah yob..ni ..urat kentut terputus...opocot mak kau..aduhai..sakit perut akak gelak tau..

akak dulu pun juara bertahan tau...yg pegang besi tepi tu..sumpah tamau main dah..macam org giler pegang besi..mengesot macam ular tepi2 dinding..

huhuhu nway..entry yg raja lawak..

yg bab last tu takleh masuk campur lah ye..

BuLaN iTu aKu said...

yob.......!!!!
lagi sekali lagi mahu merajuk sama kamu....
pegi tak ajak....
sebagai denda..
tolong kem salam pada sahabat kamu yang ber swetter merah..

siggplus said...

seronok tak bontot basah lepas jatuh?heh

rash said...

teringin nk g main tp hubby xnk plak
huhuhu
kempunan la nmpknye..

Ery Farieha said...

ice skating. hehhhh kenangan. xmau g lagik!!

Ery Farieha said...

ehh ko ni kan yob, asik menang contest aje. hishhh~ (nada jeles)

nadirah_nor said...

retak x yob lantai dia???

♥miszluna™ said...

tergelak2 aku baca dowh!

geli bulu2 pusat aku ni
hahah..

yg pasti jln mcm pkai pampers je sbb basah bontot..

haha..
aku ari tu jd selamba badak sumbu je dlm sunway ngn sua basah..
hhahaah

Fatt Chin Choy said...

aku pun x pandai main skating wei
firts time try masa gath pertama aku... failed!

haha

Jard The Great said...

ooooooooooo............ sakan enjoy ek.. ehehe

chirol said...

yg due dr kiri..hahah

YobSumo said...

ween: huh kau pun rasa?! segannya!


miss izan: belum cuba belum tahu woo!
petik jari boleh, tapi sambil menyanyi belaian jiwa ok!


Vee Violet: semangat yg bagus! redah saja!


phikool: punkoq mmg akan selalu sakit wooo! baju hitam ada byk, takkan nak semua? tamaknya.


imsosupernotcool: jom ajak aku, aku nak main lagi ni, tak puas haritu.


farenova: saya faham perasaan akak mengesot dekat dinding. saya hampir menitiskan air mata membayangkannya.

hahahaha. akak bgs akak tak jwb soklan tu, nnt kontroversi.

YobSumo said...

Bulan Itu Aku: hehehhe buleh2. kamu suka yg comel2 ya. hahahahha.


siggplus: seronok weh! tapi sakit dia tak payah cerita la.


rash: takpa Rush, ajak yob. tapi kalau jatuh tak dpt tolong lah ye, sbb takut join jatuh sekali. hahahahaha!


Ery Farieha: hehe jgn lah jeles2. pengalaman memperkasakan kita. cuba lagi weh!


nadirah_nor: sound direct nampak. hahahah.


miszluna: hehe tak pernah pulak bulu pusat aku geli. hahahaha. lain kali pakai pempers kat luar seluar. ok lah tu.


Ah Fatt: erk. gath pertama? sgt tak kool. kalau nak main, pergi ngan member. kalau ada yg power lg bgs.


Jard: bila lagi kan. muda mudi.


chirol: haha, sweater merah itu? kenapa ramai mahu petik dia ni? kembang kempis lah dia baca nnt.

Aus said...

hahak..jeles ouh..
asek menang je..
hahak..

Rowena Chasez said...

eeiiii..
bestnyer ice skating..
xpernah lgi g ice skating..
huhuu~

GhOsToNe said...

hahaa..

ak dh gelak dulung2 yg bulatan merah!

ak x pnah maen skating...

sedeyh...

yg x leh blah ayat paling bawah:

pilih lew untk para gadis sahaja..

hahahahahah...

adakah jntan brkenan jgk???

hahaha...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

err....yob....
hang kim salam kat ALAN leh?

ahaks~~ sedap mata memandang....

leh wat stok anak ikan

kekkekkeke

LORD ZARA 札拉 said...

oit2~

siapa yang buat V-sign inward tu beb?

T____T

Brits 'love' it so much~

izzahfarhana said...

bagus la simpan pic lama2 ada gak modal.hehe taylor jom !

YobSumo said...

Aus: apa asyik menang nye, ni hadiah haritu lah, tak habis2 lagi.


Rowena: try lah!


Ghostone: jangan ditanya soklan tu, offer kat jantan belambak lambak rebut :p


yanie: hahaha stock anak ikan? tahu lah muda2 lagi, tapi dah boleh jadi suami ya!


Zara: aku ler, tak sangka pulak ada double meaning lah. Thanks Zara, baru tahu. Kalau Britons tgk ni mahu dia kasi penyepak.


izzah: jom jom!

oranglidi said...

projek alpha?cilakak. x ajak.

++***hana zaty**++ said...

hana men ice skating dok tepi2 kt yg de holder tu...

kiki..

xbrani msok tgh2...

sekali de kanak2 kcil offer nk ajar men!

siyes memalukn!!~~~~

hah??sume singlekahhhh tu???kikiki

iniCIK yASmin said...

mmg best men ice skating..mse g ngn mmbr feeling pro ckit sbb aku reti men roler blade(^_*).hahahah..jd tkang ajo beb..tukang penyelamat n mcm2 lg ar..hahha..tp jatuh stil jatuh..

joegrimjow said...

ooo
c1
ketua blok c1 tahun ku da meninggal
teringat kat die sebut c1

sini main xley tgkap gambar
hampesss

YobSumo said...

oranglidi: haha nak ajak camne hoi! meh sini turun s.alam!


hana zaty: hahaha samalah, ada budak kecik nak tlg ajarkan. KURANG ASAM! drop my water face.


inicikYAsmin: kau berjaya membuatkan aku jeles. jom2 pegi main ice skating.... selamatkan aku nnt ya. hahahaha.


joegrimjow: oh ye ke. Al-Fatihah. Joe kau ketua fasi 07/08? sebab aku rasa kau ketua fesi lah.

memang tak boleh, kitorang kena sound. tapi hati kental. hahahaha.

Noorlaila Mohamed Nor said...

isy kalau aku sebut nak yang mana kang
kontroversi pulak

YobSumo said...

nak sebut aku lah tu.

wink winks!

鯛魚燒Star said...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,錄音,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社