Sunday, November 29, 2009

Siapa Comel?


Okeh entri ini sebenarnya khas untuk Contest Siapa Comel? yang dianjurkan oleh blogger Noorlaila. Alang2 dah scan gamba, aku nak buat entri guna gambar2 ini boleh kan Noorlaila?

AMARAN! pembacaan di bawah mengandungi unsur unsur PELAT dan GEDIK tahap semut berjalan jalan di atas badan gajah. Kalau sakit mata, click nuffnang sebelum chow chin chow okeh!

Caya Saya dilahirkan pada tanggal 22.11.1989. Pukul berapa saya tak ingat sebab Mama yang pegang surat beranak saya. Saya dilahirkan dekat Klinik Wanita Taman Tun dengan senyuman manis yang terukir di bibir. Dah lama dah saya draft post ini, sejak kecil lagi. Saya pun tak ingat siapa punya laptop saya pinjam 20 tahun lepas untuk mengarang entri ini.

Seperti biasa, click pics untuk tumbesaran sempurna...


Ini saat2 selepas tali pusat saya kena potong. Saya ada pusat tau, Kyle XY je takde.

Waktu kecik kecik caya saya ada teddy bear. Biasalah saya pun nak rasa jugak peluk benda benda berbulu begini. Berbulu? otak saya suci lagi, jangan nak keruhkan. Jom lah layan gamba saya, penat Papa saya snap snap.



Sebab saya anak kedua, Papa dengan Mama saya dah hasilkan kakak saya terlebih dahulu. Saya rasa bunting pelamin, tapi saya tak tanya pulak sebab saya pun tahu makna segan. hehe. Jadi mmg belambak lambak gamba saya dengan kakak. Saya rasa dia ni suka hang-out dgn saya dari tgk cerita Ninja Turtle atau bermain dengan Barbie.



Bila dah lepak sama sama, biasalah mesti ada scene gaduh gaduh kan. Sebab saya ni baik dan inesen, saya agak agak kakak saya je yang buli saya, saya tak pernah. Buktinya takda gambar menunjukkan saya buli dia. Macam mana tu?


mentang mentanglah aku ketot kau paksa aku main sep sep tom tom.
bila aku gagal dalam usaha kau babab aku kakak. Sampai hati kau T-T

Tapi bukan kakak saya je mendambakan untuk mengisi masa masa terluang bersama saya, semua sedara mara pun nak jadikan saya sebagai bahan mencari kegembiraan. Maklumlah, aura aura jejaka hot pada saya yang sangat kuat ketika bayi. Tak percaya? usha gamba bawah, itu baru sikit, tak muat pulak nak letak susur galur keluarga kat sini.
 

  Kak Waida - Aboi - Mak Long - Mak Ngah semua berebut rebut nak posing dengan saya.

Dulu, waktu saya kecik kecik saya tak pandai jalan, jadi saya mengengsot ngengsot. Alah lebih kurang macam cerita hantu Indon tu lah, Suster Ngengsot. Jadi nak carik gamba saya berdiri dengan gagah, membabik dada memang takdalah, semuanya macam gamba bawah ni,

Tapi saya agak kakak saya ni baik jugak, walaupun umur kami beza 4 tahun je, dan badan dia sekeping je, mampu jugak dia nak angkut saya pergi berjalan jalan, pergi disko, pergi dangdut, pergi pasar malam, pergi fun fair. Biasalah, kami kan muda mudi.


kakak, aku harap gamba ni ikhlas, entah2 habis ambik gamba kau campak aku dalam kolam ikan.
Haish, tak baik fikir buruk. Think positively Yob!

Details
Nama: Muhamad Syahir bin Suhaimi
Tarikh/ Tempat Lahir: 22.11.89/ Kuala Lumpur
Umur dalam gambar: Tak ingat tapi Mama saya kata belum 1 Tahun lagi (seperti syarat contest)
Lokasi gambar: Rumah saya di Kg Pandan, KL dan juga rumah Atuk saya di Taman Maluri, KL.
Model model tambahan: Kakak (SyidaDida), Makcik dan Sepupu.

Janga lupa klik2 nuff, kanak kanak ribena ini ya!

42 comments:

LORD ZARA 札拉 said...

hehehe~
amboi~
comelnya!!

^____^

Arief Arf said...

kecik2 dah gedik!
hahaha

Koyuki said...

Kau la comel

((saya tak baca kau merepek apa, saya hanya baca tajuk entri dan terus jawab))

nasib baik saya ni tak ada adik. Kalau saya jadi kakak kau tu, saya cubit pipi kau tiap2 hari.

seram betul komen saya ni.

Mimie.Candy Cane said...

naper ko kecik dulu? hahaha....tp mmg comel.brtuah sungguh ko ada kakak yang sanggup usung ko ke mana2..

skang dia duk dukung ko lagi x?

iyllienaz said...

haha..yob comel gile masa ko kecik..dah besar bertambah comel..

Noorlaila Mohamed Nor said...

hahahahahahahahahahah
gelak guling2 golek2 aku

Si budak Aboi said...

waa comelnya..

hepy besday ea !

QeMa said...

hiks~
cutenyer ^_^

gudlux 4 da contest yeah!

abe long said...

yob...ensem nye ko zaman kecik2 dl.. tp aku lg ensem okek...

.:Fathiha Zainal:. said...

Alor lor.. Tomeynya budak kecik itu.. =p

Rowena Chasez said...

olololooo...
comelnyer die..
=P

penaberkala said...

byk koleksi sejarah ko bro,hak3
ak ada 2,3 keping je

Daffodil D said...

x comel. comot!

anwaruddin said...

bunting pelamin? haha! ape kah maksud ayat tu?

semoge menang la yob! aku nak join, tapi zaman dulu takde camera, sume gambar aku di lukis kat dinding piramid je, so tak layak la nak join contest tu, haha!

chah~ said...

haha.. comel2x..

enyheartsdiamond said...

gudlux

YobSumo said...

Zara: ;)


Arief Arf: biasalah...


Koyuki: erk, keganasan keluarga di situ.


Mimie: kalau dia usung aku lagi mungkin tulang belakang dia patah. hahahaa.


iylieenaz: adakah betul apa yang saya baca??? dah besar bertambah comel? wink winks~ hahahaha.


Noorlaila: DANGDUT!!!!!!!!!

YobSumo said...

Si Budak Aboy: terima kasih :)


Qema: Thanks!


abe long: aku tahu, kehenseman kau tiada tandingannya :p


Fathiha: nak picit?


Rowena: nak kasi kiss?


penaberkala: bapak aku suka ambik gambar kot time kecik2 dulu.


Daffodil D: adakah ini comment berbaur jeles?


anwaruddin: hahaha, rumah kau dekat dgn piramid eh?


chah: =D


eny: thanks!

.syahirah aziz. said...

rumah nenek aku pon kt kg pandan!!
kg pandan dalam. ko nye rumah kat mane??

cik zatil said...

yob kamo comel laa.. hehe.. aura lelaki macho eaa.. ermm.. fofular nnt jgn lupa kitorang sudeh..hehhe

cik zatil said...

eh cop! semoga ko berjaya bro! menang ingat2 aku ek..hehe.. saje nak mintak share hadiah! ;)

rash said...

wlupun ade unsur2 masuk bakul angkat sendiri relakan jela coz tetap comel & inecen... huhuhu

Liyana said...

comel gmbr u, awak pandai wat entry kelakar...jadi best bila baca

aifaa said...

mampu jugak dia nak angkut saya pergi berjalan jalan, pergi disko, pergi dangdut, pergi pasar malam, pergi fun fair. Biasalah, kami kan muda mudi.\


ahh hebatnya semasa bayii

DilOt said...

siapa comel? ntah..xtau xtau...

pdhal xnak ngaku..ngeee

hans said...

wah,bestnya ada banyak gambar kecik2

si ninaa la ! said...

bapak comel lah sial kau DULUUUU. ehe

hudaluna said...

apesal kecik2 kau comel sgt?

pastu ngesot?
isk..

nadirah_nor said...

sure menang arr contest tu yob..
coz da gmbr2 gedixx santai sure dpt xtra mark..;p

kuch said...

gila seram kalu tak smpai umur 1 tahun ko dah jd mcm suster engsot..mna2 je leh muncul

kuch said...

gila seram kalu tak smpai umur 1 tahun ko dah jd mcm suster engsot..mna2 je leh muncul

sharamli said...

c0mel dek..sgt c0mel..

heeee

ahleng ariKen said...

wow...steady lah...!
gle cute dan oldskool..gud luck! :D

Fatt Chin Choy said...

mcm anak manja
kekeke

Melz said...

yob gila cute :) hehehe comei lotei

chokio_nia said...

comei gle weh..haha..tak terkata dah ne..

YobSumo said...

syahirah: samalah Kg Pandan Dalam. Itu rumah atuk aku tu, atuk aku kasi kat bapak aku.


cik zatil: hehe mari kita berdoa agar hamper dia sebesar kereta Ferrari.


rash: saya suka tolak troli bkn angkat bakul :p


Liyana: hehehe terima kasih wak.


aifaa: see the leg lah!


Dilot: hahaha, takpa nnt utus surat kat aku okeh!


hans: kecik2 ambik gamba jelah tahu kan.


si ninaa la!: gila sial kan! hahahahhaha!

YobSumo said...

hudaluna: takkan nak suruh aku terbang pulakkn.


nadirah_nor: haha gendik santai ek. aku harap Noorlaila baca commnet kau :p


kuch: biasalah belom lari aku tunjuk taring.


sharamli: ;)


ahleng: yeah oldskool benarlah kamu!


Ah Fatt: apa nak buat...


Melz: tetiba teringat lagu cek mek molek walau takda kaitan. haha.


chokio_nia: tak boleh kata hantar email ek nnt =D

ijau said...

yob xsangka kamu ada zaman baby.. =P

sI tEDI said...

aku x de gambau mase keci.. :(

kamu mmg comel.
tapi comel lagi aku
cuma aku x de gambo nak buktikan kecumelan aku!!

.millalara. said...

aloh3.. tomei. walaupun pipi tak gayut2.. huu

Noorlaila Mohamed Nor said...

lalalaaa~
congratz!
anda adalah pemenang yg kami cari
cewahhh
emel or ym sy yea utk bincang pasai hadiah
seliparman278@yahoo.com