Saturday, November 21, 2009

Pertama Kali.

Maaf, sepatutnya entri ini di up kan malam tadi, tapi sebab "potong, potong, potong" segalanya terbantutttttttt. Maaf juga tak sempat menghabiskan blogwalking ke blog2 yang mencampakkan comment di sini ya.


Kagum sungguh aku melihat pengorbanan seorang wanita yang menjemput wanita lain untuk bersama berkongsi kasih seorang suami. Nur Kasih berjaya menggarapkan situasi ini dengan baik sekali. Secara tidak langsung cerita ini mengangkat darjat seorang wanita. Benar bukan? Kalau di lihat pada sudut negative, ya Sarah itu adalah minah jahat dalam cerita ini, tapi melihatkan rasa cintanya yang tak berbelah bahagi menunjukkan bahawa cinta seorang wanita itu sangat luhur. Setuju?

Lelaki? Haha memang kita dah tahu lelaki ni baik baik. Lebih lebih lagi bloggers, semua macam Aidil Nur Kasih. Betul tak kawan kawan?

Tips Nuffnang: SEO untuk Nur Kasih sangat tinggi. Tak percaya cuba test try.

Semalam lepas aku Solat Jumaat, ternampak pulak blogger Wanie_San dengan gamba2 baru.




Kreatif sungguh gambar gambarnya sekreatif dia menggunakan bahasa Ganunya...

Lantas, aku mencabar diriku untuk menandingi gambarnya.
Tapi aku lebih dasyat, aku cuba menggabungkan dua gambar ini dalam single picture.

Dan hasilnya.....






Walaupun TAK BOLEH menandingi Wanie_san, kira dah oklah ni kan? ada cahaya bling bling, ada bulatan jari.


Ok di atas ni semua Intro, takda kena mengena dengan tajuk pun. Panjang gile intro ye, sempat jugaklah memutuskan 2-3 utas bulu ketiak, sambil membaca intro ye tak? Isi tersuratnya di bawah,



click untuk tumbesaran...


Pertama Kali mendapat result begitu...
Di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Aku insan biasa yang suka berkongsi rasa gembira.
Puji pujian diminta awal2 supaya tidak diberi. Aku manusia biasa yang ada cela dan bisa lupa diri.

Doakan supaya CGPA aku maintain ya, boleh aku convert loan MARA ke scholarship MARA.

Jadi apa lagi kawan kawan? mahu berdangdut? ayuh!


click nuff!





55 comments:

izzahfarhana said...

yob guna tektik nk ngorat.muahahaha
weh gud luck!perghh tinggi tu pointer

avid gunner said...

ala yob...nak ngorat cakap ngorat ler....

humang aih yob, bapak tinggi pointer ang....pelajar kesayangan dekan nih....hehe...

YobSumo said...

izzahfarhana & avid gunner:

terima kasih. mana ada wei, dia ada bf lah, korang nak aku kena belasah ke? hehehe. aku saja2 je famous kan dia. hahahahaha.

Mimie.Candy Cane said...

org ganu mmg kreatif yob..cantik,ceria dan rugged.sbb tu aku bangga jadi org terengganu.

aku rasa gmbar ko lagi chantik dan kreatif dari gmbar wanie.(org ganu pandai bodek jugak)

tahniah ! pointer kamu mengagumkan saya...

ijau said...

wanita macam nur amina ramai..

lelaki macam aidil xde kot...

hahaha =P

[z@ck] said...

Nur Kasih berjaya mencipta fenomena besar di Malaysia..

=)

enuLwanie said...

hahahaha..sungguh kelakar gmbr tu!
admire gmbr tu la...
hahahahahaha

tahniah dpt 3.75.
ms sem 1 je sy dpt 3.71.
lepas tu, trun 3.5 smpai skrg...
sedih..huhuhuhu

ada_hairuni said...

4 flat? ko ni alien ke? hehe..
congratz yob!!

shazruls said...

mak aiii gd result bro, terbaik....tatapi lobang idongmu tetap menjadi pujaan hatiku...hahahah

siggplus said...

haha aku yakin, itu taktik mengawan..biasa lu musim2 hujan ni, mengawan adalah benda terbaik..heh

pointer kau tak ada lg tinggi dr tu ke?heh

Zulfadzly said...

Yob..congrats lah..bleh tahan gempak pointer tu..

Wanie-san said...

perghhh...Yob!Entry mu mcm nok perli aku jew!cis bedebah!Sapa suh copy pic aku??mau di sekeh secara b'tubi2??

Yob!ajar aku!uish..kagum tgk result hang..ak nak letak result aku malu wei... Congrate!belanje aiskrim yob!

YobSumo said...

Mimie: Orang ganu ni lately mmg mengagumkan akulah. haha. orang Kelantan bila lagi? :p


Ijau: haha kamu cantas kenyataan aku secara total nampaknya di situ.


zack: yup, saya juga rasa begitu.


enuLwanie; oklah tu! ingat di mana ada kemahuan, di situ ada jalan ok!

YobSumo said...

ada_hairuni: I kan ahli SUMO :p


shazruls: lobang hidungku kembang semangkuk mendapat pujian mu itu.


siggplus: anda salah di situ. maaf ya!


Zulfadly: terima kasih.


Wanie-san: haha mana ade niat nak perli, saja ja sbb kamu kreatif sgt. hahahhahaa. nak belanja? nnt aku buat ice cream sendiri, aku belanja ok! maaf ya copy tanpi minta izin, terlupa pulak. hehe.

Khairi said...

wahahaa... perkgh best gile result. Tahniah, congratss... fuhuhu...

hans said...

emang aih
hebat pointer ekau
tahniah2
Nur Kasih memang best
Adam pun dah macam aku dah
haha

i'msosupernotcool said...

nice pic..
lol..

ko x bg puji tp aku ttap nk puji gak..
hebat..
tahniah..
ko mmg cool...

paTonG kerTaS said...

hahaha
sengal!
btw, ko kreatif jugak.
hahah

aku tak tgk nurkasih!

sI tEDI said...

ya.. lubang idung itu yg di cari2...

nursarah87 said...

huh! cayalah pointer!

Jard The Great said...

hahaha.. ade hati nk ikut cara wanie...

congratz on ur results k.. =p

nadirah_nor said...

aku rase kau lbh berbakt dlm bidang photoshoot arr...sumpah x tipoo..*..*

iyllienaz said...

gile hebat kau..dah..pegi maen jaoh2..jeles2!!

♣ haNie ♣ said...

ahahahaha!motip tang lubang idung?? nk ganti ahmad nisfu ke..
kihkih..

congrats! hopefully buleh maintain pointer.. XD

anwaruddin said...

kreatif kan kau? haha! gua syorkan lu tgk awan dania dari tgk nur kasihku tu,
pergh! tahniah aa beb! 4 flat! sujud syukur tak? hahaha!

ceyh, orang kajang jugak rupenye,

YobSumo said...

Khairi: thanks bro!


hans: haha adam tiru kau lah ye? boleh jadi....


i'msosupernotcool: kau nak jadi cool tak? kau tuka ler nickname tu. I'msosuperdamncool, ok ape!


potong kertas: haha boleh dikatakan kreatif ke tu? wa layan ajo :)


si Tedi: aku dah agak dah! sebab itu aku berikan khas buatmu!


nursarah: thanks ;)

YobSumo said...

JardTheGreat: tulah! tapi tak berjaya lah, Wanie lagi photogenic.


nadirah_nor: erk? hahaha. itu edit pakai photoscape je, photoshop leceh.


iyllienaz: rasanya nak main main ngan dolphin lah harini.


hanie: tak boleh tak boleh. dia otai, wa pendatang baru beb :P


anwaruddin: Awan Dania? erk... malaslah... haha Nur Kasih tu hari Jumat sbb tu aku tgk.

Weh alamat aku mmg Kajang, tapi kalau cari kat Kajang tak jumpa punya.

ween said...

OMG, 4 flat? tahniah! belum pernah merasa T___T

.millalara. said...

pehhh.. congratoz.. *kagum* keep up da good work bro~

btw,, itu gamba sungguh tak buleh blaa ye..

dan lagi,, nur kasih adalah nur kasih. sarah yang jahat tetap sarah yang jahat. ohh.. apakah?

Koyuki said...

congrats yob
malam ni sile ke blog yuki kite buat majlis kesyukuran dan semayang ajat plus apa2 yg patut..
party2 tak main
kite ikut cara islam
kehkehkeh

cinta lea ixora said...

uh.... gpa n cgpa tu mmg gile ah.. tggi siot.. congrates ;)

Aus said...

yoB..

sblm 2 izinkan aku suggest satu mende..

watla pop up window nk cmmnt..

tenet aku lmbt la..

pyh nk loading..

dgr la luahan hati ku ini..

hahak..


pas2..

giler gmpk result ko..
aku study 10 thn blum tntu dapat..
haha,.

kenwooi said...

haha.. tersasar hidung.. =P

kenwooi.com

.:Fathiha Zainal:. said...

Hey! Congratulations!! =)
Pict tersasar ke hidung tu sgt2 la lucu. Suspen gk td nk tgk hasilnye.. Sekali, tersasar ke hidung yea. Haha! Nice story! ;)

kawie2020 said...

ko telah berjaya membuktikan lelaki memang hebat cam adam nurkasih.. memang ko encem tp tang lobang idung ler..hahahahaha...

ahleng ariKen said...

nur kasih best!

pointer ko best!

best!!! huhu

iqa said...

congrat Yob!
*sambil telan air liur* HEHEHE..

Solehah said...

tahniah ya..doakan yg terbaik utk ko..

YobSumo said...

ween: thanks. takpa cuba lagi, jangan putus asa dah la.


millara: hahahahahaha anti yang mendalam terhadap Sarah di situ. btw thanks!


Koyuki: alah kita dangdut je bukan party2 buih pun. ok2 bagaimana nak buat semua tu secara berjemaah ya? confuse sikit. :p


cinta lea ixora: thanks ya!


Aus: aku ada ter pk benda tu tapi jenoh nak scroll down beb.

Fatt Chin Choy said...

besar lubang hidong ko budak bijak
haha

YobSumo said...

Kenwooi: haha. tahu takpa.


Fathiha: huh akhirnya ada org suspender jugak. hahahaha!


kawie2020: lubang hidung pun jadilah. hahahhaha. btw aku pun berharap lelaki boleh kalahkan wanita dr segi academic.


ahleng ariken: ye best!


iqa: thanks ok!


Solehah: terima kasih atas doa yang diberikan :)

YobSumo said...

Ah fatt: adakah lubang hidungku dihatimu?

mein melon said...

OMG syahir pandainye kaaaaauuu!!! congrats!!

Liyana said...

wah, dahsyat nye result...congrate

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

hahahahah...kelakarla...

tpi ok gak gambar lobang hidung tue...aku rasa ko suka kat pompuan tue erhhh????

zool said...

First time ke sini...
Ye.. Nurkasih antara keyword tertinggi.. Tapi takpelah kasi orang lain je guna keyword tu..
aku tak layan citer tu..

Dan tahniah dgn GPA ko. Belajo rajin2.. Jgn memalas ...

farenova said...

pandainye adik yob ni..bijak2...yg gambar nampak lubang idungs plus ada bintang kat mata tu mmg kreatif hahahahha

Melz said...

haha yob : tau takpe :P

sebab tuh dah lama aku pacak entry ini

http://melromeo.blogspot.com/2009/09/nurkasih-yassin-fever.html

cik zatil said...

blog walking.. nur kasih besh!!! papadom pon besh!!!

untuk tuan blog..

memetik kata-kata afdlin sauki bila liyana jasmay dapat 20A :

"eh bila masa ko belajar?!"

hehehe.. gud luck for ur future undertaking!

Arief Arf said...

pergh gile babi lu punye result!
gempak siot.
tula jenis result yg aku hanye dpt mimpi jela..
aku biase dpt stengah je dari tu..
hahaa

YobSumo said...

mein melon: thanks, susah benar kau nak tahan diri dari menulis nama sebenar aku kan. haha.


Liyana: terima kasih!


Fird: haha mana da lah!


zool: terima kasih di situ!


farenova: hahha, cara sis tulis mcm saya umur 10 thn. btw thanks!


Melz: hehe, ini entri ke-2 Nur Kasih, sbb tgk bagus sgt unt SEO.


cik zatil: belajar awal2 sepaya tak terkucil akhir akhir. btw thanks!


Arief Arf: ahh temberang lah kau separuh darini. hahahha.

shazruls said...

aku klik nuff lagi utk lobang idungmu

farysa said...

kamu hebat!
congrats

cik zatil said...

bagos..bagos..belajo awal2..kena folo neh..insaf jap..hehe

Noorlaila Mohamed Nor said...

gilaa kau!
tobat la aku lepas ni
nak study byk2
tu pun xleh lwn kau kot