Tuesday, November 17, 2009

Panties baru? eh eh salah.

"Tengok muka pun dah tahu, mesti 8A punya!" itulah ucapan guru Sejarah aku, Mr Lam Kok Hong ketika aku bersalaman dengannya bagi upacara meminta restu sebelum peperiksaan PMR.

Tapi apa yang dia tak tahu, aku belajar 3 hari sebelum exam. Sejarah, mintak maaflah...

Last last aku dapat 6A je... Sejarah tentulah B


Cikgu Tuition aku pernah ingatkan "PMR itu ibarat tisu murah yang boleh dikoyakkan bila bila masa sahaja manakala SPM adalah ibarat kotak cardboard yang lebih sukar untuk dicarik carikkan, jadi kamu jangan leka dengan result PMR kamu yang bagus tu, tak boleh bawa kemana pun"

Tapi  apa yang dia tak tahu yang aku masih leka, belajar seminggu sebelum exam...

Last last ambik kau! timbul 1C, Fizik.

Sukses sangat...


 

tak, bukan aku yang jawab begitu... aku masih waras.


Aku sebenarnya nak bagi nasihat hati ke hati dekat budak budak ambik SPM esok tapi berdasarkan cerita di atas, aku rasa mereka TAK ANGKAT POT pun dengan nasihat aku. Sedih pulak.

Ok apa yang aku boleh ingatkan,
  1. Guna sharpener asah pencil 2B korang malam ni nak bulat bulatkan jawapan dan tetekkan apa yang patut. Jangan esok guna guna gigi sudah.
  2. Pen wajib check dakwat, kalau habis refill dengan ink marker pen. Barulah pekat sikit. Kalau emergency cari arang kat kantin sekolah. Mesti banyak sisa sisa arang dari BBQ jamuan akhir tahun kan.
  3. Pastikan duit, beg, deodorant, perfume semua setempat. Manalah tahu korang terlambat esok pagi takdalah terlupa nak pakai semua bendalah tu. HA! Terlupa? adusss exam sampai petang, habislah bau bauan korang kat seluruh dewan. Super not kool.
  4. Tak payah guna benda baru baru. Pakai baju lama, kasut lama, panties lama, spender lama, stoking lama, kasut lama. Kalau pakai yang baru mulalah nak menunjuk. HAK EN TE! kau ingat panties baru gamba kartun Mermaid kau tu cantik sangat ke? orang lain tak heran lah...
  5. Akhir sekali, mulakanlah apa apa paper dengan bismillah dan doa Qunut. Ketika buntu berselawatlah ke atas junjungan Nabi Muhammad SAW. Amin.

ALL THE BEST TO THIS YEAR SPM CANDIDATES INCLUDING MY SISTER.

TAKPE AKU TAK KISAH KAU KALAHKAN AKU, KAU PANDAI AKU BANGGA sikit.

ESOK SEJARAH? hah subjek benci benci aku seumur hidup. Menyampah I! erk geli geli.


mari bernuffnang sambil tonggek tonggek!

38 comments:

BuLaN iTu aKu said...

kau pun ambik SPM ke yob?

paiseh said...

cikgu gua tipu.. kata SPM adalah segalanya.. gua pass dengan result sedap2..
tapi..ni gua dah besar.. lebih kurang je ngan yg tak amik SPM.

Noorlaila Mohamed Nor said...

penting jugak la panties tu
aku penah baca kat mana entah
kalau nak melalui hari yg mendebarkan mcm exam ke interview ke
pakai serba baru
naikkan keyakinan kot

dlm hati lebih kurang
"oh yeahh aku pakai yg baru"
hahaha

ada_hairuni said...

senangnye nak find the X.. ohh..

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

pakai panties lama, spender lama

ada efek dengan cara nak jawab exam ek?

hahahha

miss izan said...

baek cikgu yob! ;)

~AmyLiana8886~ said...

spm? sis jugak? ke kembar? papepun gud luck yob..sjrah mmg benci..sb tu sy dapat C..hahah..

dh clik nuff awk.

Khairi said...

aku bernasib baik tak fail sejarah sebab cikgu sejarah aku cun. hahaha.

err... ekceli aku meniru keh keh keh. tak tiru konfem fail.

Solehah said...

All the best untuk candidates spm..

ijau said...

patutla spm smpai skrg result sy teruk.

rupenya pakai benda baru..

YobSumo said...

BulanItuAku: baca entri balik :)


paiseh: Rezeki beb rezeki.


Noorlaila: oh ye ke? hahaha. pada aku benda baru akan buat orang hilang fokus.


ada_hairuni: got it! hehe lupakan comment ku semalam, hari ini baru faham ;p


YaniePutrajaya: adalah.... seyes... benda lama dan comfortable pakai.

YobSumo said...

miss Izan: baik murid!


Amyliana: thanks click. baca entri balik...


Khairi: ohh main toyol toyol ka? tak aci ni!


Solehah: yeah, all da best!


ijau: hah, akhirnya ada yang dah sedar. hahahhaha :p

Arief Arf said...

ala, spm tu kacang je...
(ayat tipikal orang yang dah lama amek spm tapi padahal bukan skor pun)

Wanie-san said...

xpo ak lmbt pon..hoho sejarah fav ak time sek dlu tp ak fail bab m'hafal..xpo2..Add math totap di hati...ada kaitan??

Yob!ak vote pic hang no.3..guane gamok ni???tanye bulan bleh tukaq balik dok??

babymiLosh said...

haha. panties baru itu penting jugak bagi menambahkn mood yg berkobar2.. ;p

Jard The Great said...

ehehe.. ku takde adik yg amik SPM tahun neh..

Fyzal said...

semoga berjaya sumer calon SPM tu yer..

Fyzals Territory

imHepPie said...

eh fizik c??geng la kitaa

Liyana said...

ehehe..saya amik cikgu fizik! kenapa fizik C..nak kena sebat ye..haha

joegrimjow said...

haha
bengong punya jawapan!

YobSumo said...

Arief Arf: hehe, aku pun nak cakap camtu tapi aku dah lupa add math. hahaha.


Wanie-san: Haha tak ramai macam kamung lah minat sejarah!


babyMilosh: hahahha ye ke... okeh okeh, mungkin kamu pernah melakukan terapi sebigitu :p


Jard The Great: hehe. takpa nnt kamu ada anak =D barulah boleh rasa.


Fyzal: ucapan pengetua sekolah ke ape ni?


imheppie: okeh give me 10!


Liyana: tak padan ngan kecik, sebat2 je sekarang. hahahha.


joegrimjow: haha sangat bongok lah.

MOHD FIRDAUS WAHAB said...

hahak..
sejarah aku pass..
naseb la..

haha..

Fatt Chin Choy said...

adik ko pun exam gak ker
gud luck

sejarah memang susah... tp best

iniCIK yASmin said...

klik2 potatoo...hahahah

anwaruddin said...

hahahaha! aku nak pakai formula tu, sumpah senang gile rupenye math ni kan!

good luck sape yang bakal menduduki SPM, tak boleh jawab tido je, kot kot ade orang datang dlm mimpi bagi jawapan,kan untung, haha!

FirdHaikaL CHinta ilLahi said...

sejarah aku A...

tibe nak bangga kat sini kan....
heheheh....

BuLaN iTu aKu said...

ooo.... ok.. sory2.. aku ni LEMBAB sikit... huhuhu.
ko bagi nasihat kat calon2 SPM.. oh.. terima kasih abg yob. adik bulan akan buat betul2 untuk SPM kali ni

cik EPAL said...

erhhh..tak suka fizik..ternganga belajar fizik ni..huhu

Liliyuli said...

masa pekse wa relax je mcm pegi sekolah hari-hari..tak prepare pape pun..huhu

green said...

sejarah ak A1..caye tak??



p/s: mane tak nye, cikgu sejarah garang dan brutal cm hitler..

Hidemichi said...

org baru lepas spm je tahu bila spm bila cuti sekolah... Gua dah lama x amik pot. Adik2 gua pun dah besar2.

i'msosupernotcool said...

i suke history..
tp sbb cikgu histry i baik sgt..
ssb tu i score C..
haha..

YobSumo said...

Firdaus: haha kalau tak pass ada effect ke?


Ah Fatt: tok janggut je best.


iniCik Yasmin: yeah2 klik sampai lebam ya!


anwaruddin: kau ni macam nak menggalakkan mimpi2 basah je ni.


Fird: pergh... gerek!


BulanItuAku: adik bulan buat betul2 ok exam. dia takda tny soklan DSLR, harap adik tak fail. hahahahha.


cik Epal: let's move it move it!


Liliyuli: orang gangster macam tu lah. baru nampak bengis ye tak?


green: haha, alah, kau mmg pandai kan... pergh salahkn cikgu pulak dapat A1 :p


Hidemichi: ini menunjukkan lu veteran. wa baru 3 tahun lepas ambik SPM.


i'msosupernotcool: okeh, ini cerita terbalik sikit. konklusi, cikgu history wajib garang. haha.

LORD ZARA 札拉 said...

hahaha~

SPM itu indah~

=]

YobSumo said...

tang hang menengok student berpeloh menjawab mmg lah indah Zara. hahahhahaha.

avid gunner said...

strangely enough, gua suka sejarah! haha...

oranglidi said...

wa spm x lepas

YobSumo said...

avid gunner: wa yang sepatutnya cakap strangely enough kat lu. hahaaha.


oranglidi: lu nak mengencing wa ke nak mintak simpati ni?