Friday, November 13, 2009

Nur Kasih di hujung hujung.

Iklan TV3
Di atas permintaan ramai, Drama Nur Kasih ditayangkan semula. Setiap hari. Tanpa henti. Tanpa Iklan. Pada Jam 7 Malam.
Drama itu sendiri belum habis, tetapi telah diulang tayang. fuh.

1st things 1st, kenapa Sarah berada di mana sahaja?
Kenapa Sarah punya tudung kelepet kiri dan kanan? Adakah kerana watak jahatnya?
Tudung senget benget baru buleh buat orang lebih menyampah.

Mungkin.

Hahaha. Lupakan Sarah yang cukup jahat di situ.

Apa yang aku nampak dalam Nur Kasih adalah suatu cerita yang diterima semua lapisan masyarakat.
Semua golongan social, samada Urban, Bandar atau Kampung.
Kedua dua jantina juga.
Setuju?

Ada orang yang Melayu bercakap English 24/7 pun menonton Nur Kasih. Siap mengingatkan lagi.

Senyum.

Drama Melayu paling menjadi mungkin.

Kesian Nur Amina ya.
Sayang kat dia. Comel dia pakai tudung kan.




Peduli apa real life dia macam mana.
Aku berkata tentang Nur Amina bukan Tiz Zaqyah.

Pelakon dalam cerita ni bukan semua nama yang gah. Tapi semua menjadi. Aku rasa.
Jalan cerita dan shot dia mmg cantik bukan.

Dan paling berkesan lagu dia. Ini aku minat habis. Aku tersentuh.


Kelakar aku dengar Hot FM haritu. Mereka mahu bincangkan tentang muzik muzik semi final, tetapi pendengar yang menelefon marah marah kerana mereka menjangkakan muzik muzik pada pukul 9 malam dan mengganggu siaran Nur Kasih.

Ada pulak seorang pakcik yang menelefon memberitahu "kenapa sedih sangat cerita Nur Kasih ni, saya dengan isteri setiap kali tengok cerita ni mesti sedih lah". alahai Pakcik dan Makcik. Beli tisu lebih ya.



Jangan risau. Happy Ending.
Aku pengarah dia, aku tahulah!

ayuh, mari pusingkan pinggul mengikut arah jam tanda gembira!


nuff click!

27 comments:

chirol said...

mmg best sgt citer ni..rasanya,suasana cerita ni yang best..kampung tu,bile tgk cerita ni, rasa mmg smpai je kat hati..

aifaa said...

ya.comel macam aifaa.haha

ada_hairuni said...

betul2 dah terjebak dgn NurKasih. mintak member downloadkan dah ade 23episod tgk smpai x tido. huhu..
sarah si kelepet memang jengkel..!!

Noorlaila Mohamed Nor said...

aku pun rasa sorang saja wat tudung sarah macam tu
sebab tudung nur cun je kan

haha
malam ni punya tak tengok lagi
walaupun dah tau sinopsis sampai habis
tp still kena tengok

eh betul ke dah ulang tayang?

mein melon said...

haha! aku pn notice gak tudung Sarah senget-benget tu.. teori ko botl kot. lagi senget, lagi evil! keh keh!

oh! adam lives! hehe..

Arief Arf said...

tapi ramai jugak orang yang xpuas ati pasal perangai pelakon pompuan tu.. kate die xsesuai la belakon watak camtu sbb perangai sebenar die..
kalau aku ok je.. lagipun belakon je pun.. lantak kat die la nak cane pun..
wahahaha

iniCIK yASmin said...

xdpt nk tgk series ni sgt sbb x dok umah sgt..haha

klik2 potato

siggplus said...

aku tgk pn sbb tiz je..cite dia aku tak layan sangat..

suruh pakcik makcik tu beli tisu jamban..lambat sikit habis

BuLaN iTu aKu said...

hati taman..
nur kasih the best

Fatt Chin Choy said...

masa petang2 tu tertengok ler sikit
jatuh hati plak aku kat drama ni

ijau said...

yob player..

fiqa nak, nur amina pun nak..

iskh3

izzahfarhana said...

haha izzah tak tngok pun cite ni.tgk siket2 je.x smpat nak buffer.tv xde.haishh

Liyana said...

saya suka nur kasih.. but lately asik tertinggal je..xpe..leh download. saya tengok asik nangis je. Syg sgt cite ni. congrate tu khabir bhatia.. cerita dia sangat menarik. x macam razak mohaideen punya citer...
love u nur kasih.....muah2..
[lihat, betapa obsesnya saya]

♣ haNie ♣ said...

hahahaha!
aku dh lama dh tau..
sinopsis citer dh bocor XD

Cik Dila said...

tak abes2 lagi eh cerita ni?
da lama tak jumpa tv..):

arque said...

alaa aku tak layan nir kasih.
tapi status gtalk membe2 adalah dialog nur kasih.apekah. T.T

Zulfadzly said...

aku bleh kire bape kali aku tgk citer ni..memula dulu aku folo gak..mmg sinematografi dia sgt cun!! well..itulah khabir..

sebab ter-miss few episod aku tros xtgk dah..

sarara said...

suke tgk cite ni sebab
Adam...ahaha

farenova said...

best2..saya tak minat tgk drama pun jadi suke, sebabterikut-ikut mak yg minat..huhuhu

miss izan said...

watak sara sangat menjadi sebab mampu membuat semua penonton benci tahap nak gigit2 kerusi. mmg respek kat dia. hahahaha

YobSumo said...

chirol: dari mati turun ke hati :)


aifaa: hahaha. ok2 aifaa comel. Nur amina lg comel =D


ada_hairuni: alah tgk je kat TV3 balik kul 7 tu, lg puas takda iklan. baru episod 4 kot.


Noorlaila: betul dan TAKDA IKLAN. ha'ak tudung Nabila ngan Alia pun cantik :)


melon: oh! Aidil lives! :p

YobSumo said...

Arief Arf: tahu takpa, bukan ganggu hidup kita pun ye tak.


iniCik yasmin: jom makan kentang!


siggplus: haha. comel kan.


BulanItuAku: hati taman permainan.


FattChinChoy: jatuh hati boleh mati beb. haha.

YobSumo said...

ijau: haha! wak lu la! mana der... fiqa tu kalau TERPAKSA. Nur Amina fantasy. Wa fell in love dgn Taylor Swift sebenarnya. hahahhaha.


izzahfarhana: oh anda dianggap ketinggalan di situ. wahahhahaha!


Liyana: ohh nampak obses ketara di situ.


hanie: kau ni tak suka surprise la! ade baca sinopsis awal2. ape cer. hahahha. aku director pun tak bce sinopsis ;p


Cik Dila: duduk bertapa kat gua ke? tak berjumpa tv bagai.

YobSumo said...

arque: dialog? agak tak buleh belah di situ.


Zulfadly: mana pergi semangat juang kamu! hahahahha.


sarara: penonton tak ikhlas lah. tgk la Nur Amina. takpun Aidil ke.


farenova: sama2. tak minat pun tgk drama Melayu, tp yg ini kasi exception lah ;)


miss izan: so berapa batang gigi dah hilang gigit kerusi?

Mr. J @ pengerindu.com said...

huhuuh... citer ni best juga. bolehlah rate 4 star,.

www.pengeRindu.com

.:Fathiha Zainal:. said...

Drama yg best pada abad ini. Hehe.. Pelakon, sume bwak watak dgn berkesan sekali. =)

Aidilx said...

memang besar tol penangan Nur Kasih ni. Mungkin Nur Kasih ini akan jadi benchmark kepada drama Melayu di Malaysia selepas ini.

kalau ada pun sekuel nanti, rasanya Nur Kasih akan kurang sentap. huhu!

Lagi bagus kalau boleh difilemkan teruih & Khabir pun kata mmg nak difilemkan. tunggu jela