Sunday, November 15, 2009

Jenson Button

ini sambungan dari siri satu Kimi Raikkonen semalam.


Jadi, Cikgu memandu aku yang ke-2 nama dia Atan (bukan nama sebenar). Aku belajar dengan Atan waktu tengah cuti semester Matrikulasi. Bayangkan dalam masa 2 minggu aku nak belajar dan terus periksa untuk dapat Lesen P. Aku tak penah bawak keta, main game kereta pun jarang. Clutch ape ke benda memang aku tak reti guna, kalau break dengan tekan minyak pun aku boleh confuse. Yang si Atan ni pun extreme benar, dia suruh aku bawak sampai masuk KL hari pertama aku bawak kereta. Benci sungguh aku kat dia.

Dalam hati aku, "ape ke mereng orang tua ni taknak hidup lama, nak guna aku lah tu supaya tak dapat dosa bunuh diri."... sungguh busuk hati andaian aku ketika itu.

Jadi berlalulah aku di sekitar Pasar Seni sana sambil kereta lain tak habis habis membunyikan hon tanda respect kebencian yang membuak buak dan amat mendalam kepada aku. Sesudah sampai di tempat belajar memandu di belakang Pasar Gombak, aku dapati seat aku tadi basah. Tidak, aku tak kencing, tapi peluh ketakutan aku mencurah curah tanpa henti. Nasib baik aku pakai seluar jeans, kalau tidak pasti orang beranggapan aku kencing di dalam seluar tanpa rasa malu malu atau segan.


Jelas sekali ini bukan berpeluh. Tak malu ke wei, cari lah longkang dari macam ni...

Cerita panjang, aku pendekkan, aku fail Jalan Raya. Secara jelas dan nyata sebab aku tidak merasuah JPJ dan aku bukan wanita yang berpipi gebu, berbuntut tonggek. Aku juga tidak merangsangkan mereka dengan payudara cup A, B atau C walaupun hakikatnya aku boroi. Aku dikatakan berhenti di atas Zebra Crossing, walhal garisan apa apa pun tidak kelihatan kerana jalan di Gombak itu sedang dibaik pulih.


kalau susuk badan ku begini tentu tidak mendatangkan masalah.

Aku pulang ke Matrik dengan menghampakan rakan rakan ku yang tercinta di sana. Aku tidak dapat berlagak lagak menujukkan lesen P aku kepada mereka. Aku sedih setiap malam sambil menangis nangis tanpa henti. Tentunya ayat yang terakhir tadi adalah satu penipuan besar dari seorang yang tampan seperti aku.

Lalu setelah habis Matrik, aku mengambil exam Jalan Raya sekali lagi dan pass. Kali ini aku bertukar kepada Cikgu Zahir yang lebih kool dan terkawal daripada Atan. Moment aku menulis entri ini, aku hanya meniti  niti  hari menunggu Jun 2010 ini untuk mendapatkan lesen sebenar setelah meng "frame" kan lesen P aku di rumah untuk satu jangka masa yang lama.

Aku harap semua ini akan berakhir dengan gembira. Boleh aku memanjatkan kesyukuran sambil menggoyangkan pinggul ke kiri dan ke kanan.

click nuff aku sebagai tanda kasih sayang sesama manusia ya!

36 comments:

paiseh said...

buruk woi saiz2 sumo nak goyang2~

ada_hairuni said...

wawawa.. ade P dah.. saye mahukan driver berkaliber tak kesahlah lagi boyot lagi bagus! hehehe...

btw pic tu anta bnyk pun x pe, tapi nnti cik bulan pilih 1 je dr bnyk2.. saje suka suki try. :)
jom la join..

word verification: gynonedu. ala2 ganoderma. :p

anwaruddin said...

pegh, gaye lu cite mengingatkan aku kat seseorang la, huhu.

Noorlaila Mohamed Nor said...

aku kan
dapat P sebelum masuk matrik
sekarang dah setahun pakai lesen betul
tapi kannn
aku frame jugak lesen tu
hahaha
3tahun setengah sudahhh

enuLwanie said...

nnt dh dapat lesen,
boleh la bawa sy jalan2 ye..

sy klik lagi!
ahaksss

kawie2020 said...

hahahahaha... seksi pe saiz sumo goyang2... i like it.. hahahaha..

YobSumo said...

paiseh: lu baca sikit ape kawie2020 habak kat atas ni.


ala_hairuni: haha perut itu air bag. hahaha. ganoderma? cendawan kan, mls tny dr google :p


anwaruddin: sapa sapa? boleh aku tahu? adakah Aaron Aziz?

YobSumo said...

Noorlaila: ini kes tak buleh belah. kamu mahu teruskan hidup dalam kerugian?


anulwanie: boleh, awak klik byk2 saya dapat duit byk, saya buleh beli kereta dan bwk awak jalan2 =D


kawie2020: hooyeh hoooyeh!

♣ haNie ♣ said...

kl lu x frame P tu..sure dh abeh merit lu kene tolak kn...

hahahahaha!

ada_hairuni said...

woah airbag utk awk sorang boley la.. peyut saye kempis2 je. kakaka..

ye ye.. cendawan. obat cina. :)

miss izan said...

hahaha...kira ok la jalan raya ja tak lepas for 1st test. aku dulu bukit pon dah tak lepas masa 1st test. jalan raya jgn nak kat. hahaha

intan nur said...

sudah mengkelik nuff kamo..kelik my nuff gak ye..

YobSumo said...

hanie: wah main kasar ni!


ada_hairuni: hahaha. ada saya cakap untuk awak ke?


miss Izan: hahaha standard lah fail2. kata beginner kan.


intan nur: no prob, will click just keep updating ur blog ok!

Precious said...

Aku tak dapat bayangkan weh Sumo goyang2kan pinggul ... adussss!
BTW, aku dah pamerkan kasih sayangku sesama insan di blog ini. Cuma yg bernapas kala ini hanyalah exabytes tu. Yg lagi 2 tak nak bangkit2. Ko lupa bubuh serbuk penaik kot!!

avid gunner said...

haha...gua tak amik lagi lesen keta...tapi main redah je highway....ang gemuk no ke?

cik EPAL said...

perghh..gambar minah tu meletopp..haha...

klik nuffnang anda ;)

HAFEEZA said...

weh aku blk mtrix bole bangge sbb ada lesen p..hahaha ko xda yob..aku da amk after spm lg..hehehehe

Liyana said...

ahaks...orang tu...x malu...k*****g dalam seluar

Cik Cookie said...

bljr bwk keta adalah saat yg paling perit.
blh tercirit rsnya.

arque said...

haha.slumber badak je minah tu kencing.perghh.style!

YobSumo said...

Precious: 7E tutp tetiba harini lah. jangan bayang, please....


avid gunner: itu macam suka saman tu. Aku gemok? haha. nnt lah aku letak gambo sumo aku ye.


CikEpal: haha cik epal species gini gak tak? harap harapnya bukan la.

YobSumo said...

Hafeeza: hah kau mmg berlagak ngan aku dr kat matrik. nasib baik ramai tak tahu cerita aku fail keta. hahahahha.


Liyana: lagi tak malu diri dekat public.


Cik Cookie: ini kes berat! ini kes bau bauan ni!


Arque: style?! wei ape nye style lah. hahahhaaha.

macha_sezs said...

watthehell itu lelaki!!

*merujuk kepada gambar*

Solehah said...

ehehe ko..tahniah..akak jugak yang failllll....argggghhh aku tak suka repeat..

Fatt Chin Choy said...

ambik lesen kereta pun blh jadi kisah sedih mcm ni

haha

Wanie-san said...

yob!ambo follow mu lame doh tp bakpe setiap entry mu dok kluor kat ambo punye blog??sokmo ketinggln wei..nok kutuk mu pon susoh r gni!
[xde kaitan ngan hang punye entry di atas..]

Mr.Clive said...

caralah...baru style.tapi jangan marah-pompuan kalau xfail skali,xsah.:P
hoho

Noorlaila Mohamed Nor said...

niat dihati nak insaf
kena lg la mana cluth mana brek mana minyak
semua step ingat
cuma takutt

cuti ni nak blk blajaq
keta baru dah sampaiii
haha

BuLaN iTu aKu said...

P aku dah tertangguh dah

enuLwanie said...

yeay....
x sbr nk naik kete encik yob!

nak klik byk2 la..

sy klik ni tau!hahahaha

cik EPAL said...

uihhhhhhhh..tak nak la spesis cenggituuu..hehh..

klik exabytes lagi ;)

YobSumo said...

macha_sezs: aku rasa gambar itu perempuan. pakai kaca mata.


Solehah: akak ku Solehah, ana juga fail jalanraya. takda sapa yang suka repeat. Btw kak, Goodluck!


Fatt Chin Choy: kau kena faham perasaan loser macam aku.


Wanie_san: kelas bahsa ganu bila nak start?

YobSumo said...

Mr.Clive: gamba ke yang style? haha.


Noorlaila: sudah lah kamu, kereta baru pulak. pakai keta la cukup la... krang eksiden kemek2 camne?


BulanItuAku: buat jeruk ya?


anulWanie: yes yes tak sabar nak bawak ronda ronda!


cik epal: hah click2 nnt gua balas banyak2.

mein melon said...

ko tulis essay camne ko x dpt lesen P ek syahir? chegu Haianah mesti suka!

YobSumo said...

Cikgu Haianah mmg suka kat aku dah lame pun. heheheh :p

babymiLosh said...

alahaiii. menetes2 air mata membacanya...
sila bersopan bertatih diatas jalan raya sampai jun 2010 yer..