Wednesday, November 11, 2009

Help IKEA to save the environment

 - ENTRI KE-100 - tepuk tangan beramai ramai!

Dengan usaha untuk menjadi blogger yang berjaya, pergi IKEA pun aku snap snap pictures.
Tak penah penah lah nak di buat sebelum ni.

Kami bukan shopping untuk rumah, tapi....
nanti sampai masa aku habak ya.

kalau hangpa lupa pakai kanta lekap di mato, silalah tekan gambo tu untuk enlargement yo!


nak plastic bag, bayar 20sen. Takpa aku sokong!
Bumi makin panas, bilik aku pun makin panas.
wei jangan nak cakap aku banyak dosa. cliche.



Nampak karipap kat atas tu? sapa yang tak pergi IKEA lagi, itulah karipap giant.
Karipap tu memang famous la, dalam dia ada telur rebus.
eh, aku tak sure nama dia Giant, Bossumo yang cakap, dia jual bahagian depan cashier kat IKEA tu.
Kalau tengok ramai orang, kat situ la.



Dulu dulu waktu kecik aku tak dapat katil macam tu, bila besar ni teringin lak.
Korang rasa Cik Puan Besar kasi penampar laju laju tak kalau aku mintak?



aku suka benda cantik



Besalah, bila dapat troli macam tu mesti perak sikit kan...
Nak main skateboard tak reti, troli pun jadi...

dan akhirnya, tengoklah kereta kami... over loaded.
Polis nampak mesti kena saman.
Ini mamat Bangla IKEA yang tolong susun barang dalam kereta dengan kreatifnya.

Tapi communication kami dengan mamat tu hanya guna bunyi,
" ha, hu, ha, ni, nu, na"
Tak, itu bukan bahasa alien.

Mamat bangla tu tak reti cakap Melayu, bila cakap English lagi dia blur.
Mungkin patut try test cakap Jawer tadi.
Manalah tahu, sama keturunan pulak...

Jawer woookkk jawer!


apelagi click nuffnang ad org jawa ni ya!

Update: sesiapa yang selalu beli furniture best best tapi murah kasi tahu aku ya.
(baru dapat idea lepas Khairi comment pasal Cavenzi lagi murah)

11 comments:

izzahfarhana said...

HAHA yob bile dh jd blogger kamera mesti di tgn tau?kehkehkeh.bes ah katil tu cm khemah.aumm

♣haNie♣ said...

ahahahaha....br la tru blogger..
camera x lepas dr tgn.. :P

BuLaN iTu aKu said...

kalau dah kawin ajak laki g sini

Khairi said...

brg apa yg beli ni hahah amik gmbr je, murah ke ikea. Aku prefer cavenzi. murah gilee.

LORD ZARA 札拉 said...

huhuhuhu~

best woo~

=]

cik EPAL said...

macam sedap je karipap tu..

nuffnanggg ;)

Noorlaila Mohamed Nor said...

aku beli henpon baru semata mata nak amek gambar semua benda yg aku jumpak lalu nak masuk blog
haha mcm org gila dan perak dan jakun

heh aku xpenah soping furniture kot
aku tukang pilih
bayar orang lain
mahal ke murah aku pilih mana yg aku nak

arque said...

aku pun teringin nak katil macam tu.

Sharinginfoz said...

Memang sedap karipap IKEA tu.. hmmm hari tanpa plastik alamak..... 20 sen, oklah bukannya selalu kan, ambil je plastik, aku memang recyle plastik....sorry nuffnang tidur pagi2 maybe next time ok...

Jom KLIK

YobSumo said...

Izzahfarhana: Aummm best2, buleh buat unggun api.


Hanie: kira dah tru lah ni. hahahha.


BulanItuAku: bagus bagus, perancangan yg cukup rapi dari bulan.


Khairi: Nnt aku survey cavenzi pulak.


Lord Zara: :)

YobSumo said...

cik Epal: sedap sedap.


Noorlaila: tulah, kelihatan macam jakun bukan. Nak je cakap, saya ada blog, sbb tu saya snap snap pics.


arque: aku rasa katil tu tak sesuai untuk kau. kau perlukan yg lebih kukuh :p


Sharinginfoz: bagus2 kau ni... mencintai alam sekitar!