Wednesday, October 28, 2009

saya sedang mencari pasangan yang tahan lama

pergh gila lucah title. mintak maaf semua, entri kali ini ada kaitan dengan title tapi tak berapa nak lucah sebenarnya.

tujuan utama tajuknya seperti itu adalah untuk menjadikan blog ini lebih SEO friendly. credit to siggplus yang tak kedekut ilmu memberikan teknik2 "how to increase earning from nuffnang". oh pada yang tak tahu, SEO itu adalah Searh Engine Optimization.



ok berbalik kepada topik, aku memang tengah mencari sesiapa yang tinggal di sekitar Putrajaya dan berasa free sepanjang masa serta mahu melakukan senaman untuk kesihatan badan.

disebabkan cuti semester aku yang masih panjang dan aku memang betul betul takda member sekarang, kehidupan aku sangatlah bosan. member aku mostly student di IPTA dan sedang memerah otak untuk exam. Adik aku pulak sedang busy countdown SPM dia. tinggallah aku sendirian tak berteman.

ada sesiapa free? tak kisah jantina, aku tak memilih pasangan member untuk BERSUKAN.



sebenarnya, aku rasa takut melihatkan stamina aku yang semakin tak cukup nafas dan lemah longlai.

kalau time study, aku jarang jog. adalah dalam 3 kali satu semester.

kata hati: "bapak lah pemalas bersenam mamat ni"
aku: "bapak I memang malas bersenam"

itu pun jog sikit, berhenti, jalan, dengar MP3 je lebih. almaklumlah badan berat.

dan sekarang cuti cuti ni aku rajin berkunjung ke swimming pool di Putrajaya ini dan berenang berenang ke muara seperti ikan dugong duyung berjantina lelaki.

tadi aku pergi swimming dekat Kompleks Sukan Air Persint 6. aku lepas satu lap je, terus aku mengah mengah macam perlukan bantuan CPR dari Katy Perry takpun Taylor Swift. sungguh tak rock.

nasib baik tak lemas atau kerem kaki, lagilah tak kacak kalau makcik indon cleaner yang selamatkan aku tadi.

dan tadi juga ada segerombolan brader2 bomba swimming kat situ gak. aku rasa tercabar melihat mereka buat 2-3 lap tanpa berhenti. pasti aku diperlekehkan mereka (sila bayangkan mereka mengumpat ala ala makcik makcik di kampung). cis beger!

pic seksa aku tak buleh dipaparkan atas sebab sebab keselamatan negara.

sandy beach di sini, sebelah Pullman Hotel.
satu satunya kawasan di Putrajaya yang buleh mandi air tasiknya tanpa halangan atau sekatan, nak bogel ? boleh belah!

sukan anak anak orang kaya, aku tak mampu T-T



ok. the point is, aku taknak ajak korang berenang dengan aku sebab sure aku kalah. tapi kalau sesiapa yang betul betul serious free, kita boleh main skuasy, badminton atau wall/rock climbing. skuasy dengan wall climbing aku tak pernah buat, so zero knowledge lagi. tapikan youtube ada, apa nak risau?

semua benda ni sekitar2 rumah aku jugak dan aku dengar wall climbing itu masih free sebab baru bukak. aku memang suka benda benda FOC ni.

aku tak minat gym. harap maklum.

apa apa roger aku ya! walkie talkie aku on 24/7.
tolong kelik nuffnang I ye =D

23 comments:

cik.no.one said...

oit.nak join mnjadi kurus gak! tp jauhla syhr..huhu...cambest je sgala aktiviti yg hg cdngkn tuh

Mimie.Candy Cane said...

adohyai...aku sedang berharap ada keajaiban berlaku supaya tibe2 rumah aku berpindah ke sebelah umah ko.boleh jog bersama2. aku pun dah lme nak buat aktiviti sihat tu,tp masalahnye mcm ko la.takde teman..ape kate ko ajak abah ko pindah kuantan..

atyn said...

disebabkan tajuk entry ni lah jari ku terklik di blog neh ;) igt kan baru nak bagi tip tips ke mcm mana nak tahan lama ke kan . haha . dah tu , tak jadi la .hee..

weh , bukan best pon mandi kat tasik buatan yang penuh ngan lumut tuh !
serik aku pegi dah ! haha

kau tak suka gym ? aku rasa baik kau pegi untuk menipiskan lapisan-lapisan lemak yang ada kat perut tuh .
wahaha .. ;}
peace !

atyn said...

bro . wall climbing tu kat mana ha ?
infom aku please asap lah .

dekat sekitar rumah aku jugak , igt kau sorang je ke ! haha

sobsob .

Solehah said...

aku bayangkan wall climbing tu syok kan..aku dulu kecik2 suka panjat pokok..huhu

YobSumO said...

cikno1: hang pegi dedahkan identiti aku pasai apa! aduss. kat sabak kan buleh memancing, orait lah tu.


Mimie: munkin kita buleh buat apa apa solat sunat malam ni bagi permintaan kau termakbul. apa macam?


atyn: hah! otak pink!

aku tak penah mandi kat tasik tu, bukan boleh cuci mata pun.

aku dah pegi 3 4 kali gym kat 16, tapi gym sana tak best la. lagipun aku tak tahu apa aku patut buat.

rumah ko persint bape? wall climbing kat prsnt 5 dalam kompleks sukan lasak ke extreme. sebelah kubur prst 20.


Solehah: wah rock jugakkan u. siap panjat pokok. I pun dah lama nak try wall climbing tapi takde chance je.

♥ Cik NaD ♥ said...

hurmm..okeyh la jgak yob nk jgk bersenam.. tolong le nsht kt pakwe nad.. ajak die skali.. uhk2..tp jauh..

:P

Precious said...

Aku pun suka FOC. Tapi exercise tu ... hih hiii ... syusyah la!

nadirah_nor said...

nk join leyh???
tp dlm mimpi arr coz lbh bermint kpd aktiviti yg pasif seprti TIDO..
nnti dah start new sem x de mase jumpe tilam..
so now is the time..
(tido pn leyh kurus pe..huarrrghh...ngntok da)

Bintang Hati said...

salam..

alahai ciannya..
samala nasib ngn kawan hani gak..
nk wt cm ne kn..
hhehheheh..
cntct la kawan2 lama..
msti da sudi tmnnya..
hehehhe

♣haNie♣ said...

hoh..awat la hang dok jauh sgt..kl x..buleh join..*wink..wink*

wall climbing mmg best gila. aktiviti tiap weekend time study dl... tp tu dulu la. skrg ni..bdn dh berat [gemok!]..nk panjat pn x lepas..kot..

hahahaha!

mier@merr said...

sila pindah ke aloq staq skng gak...hehe....

tiap2 ptg aku g jog...nk ikot x?? hehe

mein melon said...

syahir.. jom! aku ade assignment nk buat dkat Pullman tu.. kne bwk camera skali.. tatau la larat ke x nk bwk cam sambil lari :p~

YobSumO said...

cik nad: pakwe ada lebihan lemak ke tak? atau kurus keding. kalau 2 kategori itu baru perlu bersenam :p


precious: sebab FOC lah kita perlu exercise!


nadirah_nor: hang jgn nak menipu tido buleh kurus. dah lama dah aku buat mcm tu tak penanh kurus pun!


bintang hati: kawan lama kat Putrajaya ni lah ramai kat IPTA. tapi takpa dah ada plan ngan budak IPTS Putrajaya :)


hanie: pergh aktiviti tiap weekend! badan ade ketul2 mcm Nicol David tak?


mier@meer: nnt i panggil heli moyang I ya =$


melon: bawak camera sambil lari? nak shot hindustan ape? buleh2 no prob... blanja makan dah la :> sms lah aku ok, susah gila mahu contact kau.

Pais Chaos said...

kita main baling selipar nak??

BuLaN iTu aKu said...

jom jog..
tapi heheheheehehe
aku selalu malas

♣haNie♣ said...

muahahahaha!! kl bdn dh ketul2..rupe mn nk ngaku comel2..udah rupe bapok x siap jek..XD
dia kn ade byk stage. amik yg beginner sdh la...

[panjat kat kelab belia..free hape.. :P ]

arque said...

main baling2 selipar laa.baru seronokk.

YobSumO said...

Pais Chaos: bagus juga idea tu. byk peloh sukan baling sipar tu!


BulanItuAku: haha, ajak pastu malas. igt cerita hindustan ke mahu pusing2 ayat?


Hanie: ye tak ye jugak... ooo ada stage ek. aku tak tahu hehe,


arque: dah 2 laki cadangkn main baling selipar. patut la skrg byk laki pancit awal (-.-")

Jard The Great said...

waa,, beshnya tinggal kat putrajaya.. seme ada.. hoho

YobSumO said...

haha best jugak. tapi masih ramai nak komplen bandar hantu lah, sunyi sangat lah. tak kenal maka tak cinta!

♥ Cik NaD ♥ said...

YOB, dia cgt chubby.. hee.. tp best la owg chubby ni.. tp risau gak r kesihatan diee..

YobSumO said...

takpa, kerah lah dia daki turun bukit. hehe.