Friday, June 19, 2009

kadang kadang keterbukaan mat saleh ni boleh pakai gak...

situasi 1
ade seorang budak ni, die jalan dan terlanggar meja, atas meja tu ade air bapak budak tu yg diletakkan btol2 kat hujung... bapak die marah lalu kata kat die, "jalan pn mcm org khayal, tgk dah tumpah da air, pg lap!"... so budak itu bersalah lah...

situasi 2
ade seorang bapak budak ni, die jalan terlanggar meja, atas meja tu ade air seorang budak yg diletakkan btol2 kat hujung.... bapak die marah lalu kata kat die " knapa letak air hujung hujung meja ni, kan dah tumpah, aishhh, pg lap!".... so budak itu bersalah juga...

situasi sama, tp kedua duanya budak itu yg bersalah, biasala mmg lumrah org yg lebih tua mahu dirinya betol... ke ini lumrah org Malaysia? Malaysia shj ka? entah aku tak buat researh lagi...

.............................................................

nak dijadikn cerita, haritu ade gathering kat rumah member, so bossumo tlg hantarkn sbb aku tak expert lagi jalan2 ni... bossumo mmg sgt detail, die nak alamat btol, landmark ape ade, kalau tak mst die piss off habis la...

untuk mengelakkn konfleks jagung, aku minta member lg 1 guide pg rumah tu, ramai tumpang member aku ni maybe sbb die kacak sgt kot, so die terlambat la sikit,

bossumo dah start melenting lambat sgt la ape la...
aku buat buat tak tahu

bossumo ckp, "call lah die, ntah ntah die dah sampai dah rumah tu"
aku ckp, "takkan lah die pelupa sgt, kan tadi baru je call"

bossumo makin tak puas hati dan start cakap itu dan ini...
aku fedap, " kalau aie td minta bossumo tros hantar gi rumah yg nak buat gathering ni, mst bossumo bising sbb tak tahu alamat semua, so bila aie dah plan elok2 dgn member supaya tak sesat pn tak puas hati, takkan lah tak boleh nak tunggu kejap, suruh suruh call buat ape, takkan setiap lima minit nak call, logik la sikit, aie ni bukan mak die pn"

aie = aku

bossumo diam, tak kata apa apa... nasib baik bossumo time tu amalkan sikap keterbukaan mat saleh kalau tak free free je aku kena pelempang...

tp kalau org dah bg muka kat kau, dan kau diberi hak untuk bersuara, ingat! jgn off limit... respect mst ade babe! ko nak kna chop anak durhaka?

p/s: aku rase bossumo jd open gila sbb die baru tgk kat tv Janice Parkinson tu gadoh ngan buss partner dlm agency die dgn sgt senang dan terbuka pasal gadis neger Nyabel yg gigi tak cukup tu... bossumo ckp, sikap terbuka diorang bila bersuara ni yg die suke...

p/s/s/p/s: kakak aku dah conquer tv, semua org kena tgk... haha

6 comments:

-alklaken- said...

hahahaha sori la Yob! ckap kat bpak Yob gak nnti ak mintak maap sangat~
:-)

Nama.saya.Mel said...

weh ape kes ni? nape aku x phm? nape tetibe alklaken ade kene mengena?

-blur-

sol said...

hahahaha bunguk! aku phm aku phm ahahahah. ala. org lg tua biasalah. aku sll perkotak katikkan adek aku, me being the eldest&oldest :D ngahahaha.

YobSumO said...

alklaken: haha bossumo marah die kjap2 je 1 hari je da lupa da, kamu tak bersalah mamat jgn risau...


Mel: kamu bace btol2 la Mel, sol pn bleh paham, aduhhh


sol: haha aku pun! nasib baik la aku ade sorang adik, ade juga org mahu aku buli :p

-alklaken- said...

fyi, ko juge tlah ak tag kembali... huahuahua!

PakciQue said...

Ya. Ayah aku masih belum ada sifat itu. Dia bukan jenis hendak terima pendapat anak-anaknya. Tapi, pendapat kawan-kawan yang sebaya dengannya juga yang dia terima.

Tapi, aku terima dia seadanya.