Tuesday, June 30, 2009

jerat jerat jatuh lubang, pom pom girl bersorak!

dulu time aku kat matrik ade lah 2 org classmate aku ni

joyah (bkn nama sebenar)
- org melaka
- pandai biasa-biasa
- bergaya la jugak, pakai baju kurung muat muat
- suka mempertikaikan ape yg org lain buat, sendiri rasa bagus...

fatimah (bkn nama sebenar)
- org ganu
- sem satu die 4 flat, pergh terbaik!
- simple, bdn die kecik so nampakla baju die besar
- cool, diam je malas masuk campur hal org, tp takkan berdiam kalau rasa ade yang tak kena...


satu hari di depan lab biology,

joyah: Timah!

fatimah: gapo dia?

joyah: timah kenapa you suka pakai baju besar besar ek?

fatimah: knapa, tak boleh?

joyah: bukan tak boleh, tp tak sesuai la you sepatutnya pakai mcm i pakai ni... (merujuk kepada baju kurung merah muat muat dia yg menonjolkan lurah dendam)

fatimah: buat apa... pakai mcm ni you nak tambah dosa kn? ape guna pakai tudung kalau dah tempah tiket neraka awal awal ngan baju tu...

joyah: *gulp* terdiam tak terkata...

aku: (menyampuk secara tak sengaja) terbaik timah! aku rase nak panggil pom pom girl bersorak untuk ko!


moral of the story
kalau org menjaga aurat betol2 kau jgn pertikaikan, baik kau tolong org yg tak cukup kain, dapat pahala gak...


aku tak kisah kaum hawa mhu pakai ape, itu terpulang pd setiap individu...
lelaki takde problem aurat2 ni :p dan takkan pertikaikn aurat lelaki lain...


betol tak tipu, lelaki unite!

7 comments:

Akmar Anuar said...

entry terbaik punyaaaa!!!!!!!
i loike!!!!

:D
;)

abuyusof said...

ppuan punya hat.. itu laki jadi
tatak center..

apik said...

woww.. pedas nye ayat..
berasap..

PakciQue said...

Betul kan. Lelaki tak kisah pun. Setakat hal-hal kecik, memang lelaki tak reti nak kecoh-kecoh.

Perempuan cantik menutup aurat, lelaki suka.

Perempuan seksi tak tutup aurat, lelaki lagi suka.

Nama.saya.Mel said...

baju muat2

buat aku terasa sikit sbb kdg2 aku pon camtu

tapi aku tak tayang lurah dendam dan tak fire org baju besar2

so aku dah tak terasa lg

sory.

HAFEEZA said...

haaaaaaaaaaaa aku tau sape joyah dgn timah ni..hahahahaha..

[S]itie [B]Um [B]Um said...

namaku fatimah... tp itu bukan aku. hehe...