Wednesday, May 13, 2009

Karenah housemate baru

Perihal duit

Kejadian: Baru seminit dua berpindah masuk

Orang baru: aik mane pg duit aku, RM10 dr wallet aku da xda la…

Makhluk senior: (pelik) ko salah letak kot….

Kejadian: 2 minggu selapas itu

Orang baru: duit RM50 aku hilang la, mane ni, td ade je dlm bilik ni

Makhluk senior: kat rumah ni x da pencuri, ko dah nyanyuk sgt ke, baik ko beli CCTV then pasang kat rumah ni, mana tahu toyol yang masuk…

Perihal Birthday

Kejadian: suatu malam ketika birthday orang baru, die membawa 1 biji kek secret recipe ke dalam rumah

Senior laser: wah secret dowh! Asal ko bli secret ni? Nak sikit (nada main2)

Orang baru: mana bleh! Harini birthday aku, nak pg celebrate dgn member jap gi…

Senior laser: (mcm aku kemaruk kek ko) ooo birthday x kasi tahu pun kan…

Orang baru: (nada kerek) buat ape kasi tahu, kan baru kenal…. (gaya bajet bgs sambil menunjuk2 lagi kek secretnye)

Senior laser: (sentap) Oh nnt ko mampos, mayat ko aku biarkan aja ok… polis tanya aku bilang, aku sama die baru kenal ba!

Perihal kewajipan hari jumaat


Kejadian: orang baru masih membuntal di dpn pc sambil bermain game sehinggalah solat jumaat habis.

Orang baru: (mood bercerita) aku nak try involve dlm MPP la nnt…

Senior warak: (gelakan sinis) sembahyang jumaat pun ko x pegi ko nak jd MPP apa?

Orang baru: (nada sukaria) ala tadi panas la, nnt bila sampai hidayah aku pergi la…

Senior warak: patut la ko hitam macam arang, kat neraka nnt cepat sikit lebur…

8 comments:

Aphra_(T)Bandaran said...

tang solat jumaat tuh sy pling benci orang bagi alasan, panas lah, hidayah lah...kepala hangguk dier..

kalo dah kene panah petir...tgk alasan ape dier bg...


tp,,,member2 laser ko sgt best...hohoho...

nanae said...

hey3
nanti amek ur award at my blogger page aite. ;)

PakciQue said...

Wah! Seronok gila bila dapat menganjing orang kan. Lagi-lagi kalau orang yang kita nganjingkan tu poyo gilerrrr.

YobSumO said...

haha aku selalu jd tukang gelak je...
tidak berape ade skill menganjing orang...

YobSumO said...

nanae: thanks nanae, nnt aku pampangkan ya award tu, terlampau bz skarang....

Aphra_(T)Bandaran said...

ko kene belajar skill menhanjengkan orang...

baru seronok sikit hidup..

ngahahaha....

Melly said...

ye ke yob? aku rase ko slalu je kenekan aku. bkn stakat gelak je

YobSumO said...

ye cik melly, hang special kes, fail kaler merah...